بناکار در گفت‌گو با پانا اظهار کرد:

از شرایط تیمم برای فصل جدید بی‌ اطلاع هستم

تبریز(پانا)- عادل بناکار سرمربی تیم والیبال شهرداری تبریز گفت: از شرایط تیم‌داری شهرداری تبریز برای فصل جدید، اطلاعی ندارم.

کد مطلب: ۹۰۴۱۵۶
لینک کوتاه کپی شد
از شرایط تیمم برای فصل جدید بی‌ اطلاع هستم

عادل بناکار در گفت‌وگو با پانا، در خصوص عملکرد تیمش در لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور در فصل گذشته، اظهار کرد: همه اهالی والیبال به خوبی اطلاع دارند که تیم‌های شهرداری تبریز و ارومیه هر فصل تیمشان را برای قهرمانی و درخشش در لیگ برتر والیبال، جمع می‌کردند و همه دوست‌داران والیبال به حضور این دو تیم در بالای جدول عادت کرده بودند.

*سرمربی تیم بودم اما از تیم‌داری شهرداری تبریز مطلع نبودم

وی ادامه داد: اما در شروع این فصل یک‌سری اتفاقات در مجموعه شهرداری و شورای شهر تبریز رخ داد که اصلا نتوانستیم تیم خوبی جمع کنیم و وضعیت چندان خوشی نداشتیم. حتی ۲۰ روز قبل از شروع مسابقات لیگ، من به عنوان سرمربی این تیم مطلع نبودم که شهرداری تبریز تیم‌داری می‌کند یا نه.

سرمربی تیم والیبال شهرداری تبریز تصریح کرد: در ادامه این قضیه، سرپرست جدید سازمان ورزش شهرداری تبریز به سختی شرایط لازم را برای تیم مهیا کرد تا ما توانستیم در این دوره از لیگ برتر والیبال، شرکت کنیم.

عادل بناکار افزود: بودجه تیم کاهش چشم‌گیری داشت، در حدی که ما نتوانستیم بازیکنان را در شروع نیم فصل دوم حفظ کنیم. چند نفر از بازیکنان اصلی ما به تیم‌های دیگر نقل مکان کردند که شرایط تیم ما بسیار وضعیت نامطلوبی پیدا کرد.

*از شرایط تیم‌داری شهرداری برای فصل جدید اطلاعی ندارم

وی در ارتباط با تیم‌داری شهرداری تبریز در فصل جدید لیگ برتر، عنوان کرد: از سیاست شهرداری و شورای شهر تبریز چندان اطلاعی خاصی ندارم که تیم‌داری چگونه صورت می‌گیرد. اما در فصلی که گذشت حدود ۲ میلیارد تومان از بودجه ما کاسته شد که تاثیر بسیاری گذاشت.

سرمربی شهرداری تبریز مطرح کرد: سیاست به‌گونه‌ای بود که برای ما مجبور کرده بودند که از بازیکنان بومی استفاده کنیم که خوشبختانه نتایج بسیار خوبی هم برای معرفی استعدادهای والیبال آذربایجان داشت. اما در بحث حرفه‌ای خوب طبیعی است که باید رفتارهای حرفه‌ای هم داشته باشیم.

عادل بناکار ادامه داد: امیدوارم در فصل جدید تیم‌داری صورت بگیرد اما نه در شرایط فصل گذشته. چون در فصل گذشته ما حتی بحث سفر به دیدارهای خارج از خانه، مشکلات بسیار عدیدی داشتیم.

*سهمیه آذربایجان‌شرقی را به سختی حفظ کردیم

وی گفت: بعد از اتمام نیم فصل اول، ۲ بازیکن اصلی ما بدلیل عدم پرداخت مطالبات‌شان، از تیم جدا شدند که کاملا حق قانونی داشتند. این ۲ بازیکن عامل اصلی صعود تیم سایپا به فینال بودند، پس تیم ما شرایط کاملا مساعد برای صعود به فینال را داشت.

سرمربی شهرداری ادامه داد: با بضاعتی که تیم من داشت، ایده‌آل‌ترین شرایط حفظ سهمیه استان آذربایجان‌شرقی در لیگ برتر بود. امید دارم که این تیم در لیگ برتر حفظ شود.

*سازمان شهرداری والیبال تبریز را زنده کرد

بناکار در خصوص احتمال واگذاری امتیاز این تیم به یک بخش خصوصی، اظهار کرد: احتمال این موضوع زیاد است اما باتوجه به دولتی بودن این تیم، باید روال اداری آن در شهرداری و شورای شهر تبریز بررسی شود.

وی مطرح کرد: در حال حاضر والیبال تبریز با حمایت شهرداری تبریز زنده بود و شور و نشاط بسیار زیادی برای مردم آذربایجان فراهم کرده بود. در درجه اول امیدوارم شهرداری کماکان از والیبال حمایت کند اما در صورت عدم حمایت شهرداری، ای‌کاش بخش خصوصی از این رشته ورزشی پرطرفدار حمایت کند.

*والیبال ایران وضعیت حساس و بحرانی دارد

سرمربی شهرداری تبریز در رابطه با وضعیت والیبال ایران گفت: والیبال ایران در وضعیت بسیار حساس و بحرانی است. چون بازیکنان مطرح کشورمان در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کنند و به نسبت سطح کیفیت لیگ ایران کاهش محسوسی داشته است و این بازیکنان شاید نتوانند در اختیار تیم ملی باشند.

عادل بناکار افزود: از سویی این موضوع باعث شد تا بازیکنان جوان و مستعد کشورمان، به والیبال ایران معرفی شوند که حضور این بازیکنان جوان مایه افتخار برای والیبال ایران است که می‌توانند جایگزین بازیکنان ملی‌پوش شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار