اعلام جزئیات ثبت نام آزمون ورودی پایه های دهم مدارس استعدادهای درخشان

زاهدان (پانا) - رییس اداره استعدادهای درخشان سیستان و بلوچستان از اعلام جزئیات ثبت نام آزمون ورودی پایه های دهم مدارس استعدادهای درخشان خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۴۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
اعلام جزئیات ثبت نام آزمون ورودی پایه های دهم مدارس استعدادهای درخشان

حبیب کیانی اظهار کرد: ثبت نام داوطلبان آزمون ورودی پایه های دهم مدارس استعدادهای درخشان از روز دوشنبه مورخ 1398/01/19 تا روز دوشنبه مورخ 1398/01/26 از طریق سامانه ثبت نام به نشانی azmoon.medu.ir انجام می شود.

او افزود: دفترچه راهنمای ثبت نام از طریق(سامانه ثبت نام) قابل مشاهده است که به داوطلبان نیز توصیه می شود مطالب آن را به دقت مطالعه نمایند.

رییس اداره استعداد های درخشان استان تصریح کرد: داشتن حداقل معدل کل سالانه 19 پایه هشتم در خرداد سال تحصیلی 97-96 ضروری می باشد. ( در صورت عدم رعایت هریک از شرایط مندرج در دفترچه ثبت نام و یا مغایرت در ثبت اطلاعات خود اظهاری، قبولی داوطلب کان لم یکن خواهد بود).

او با اشاره به اینکه کارت ورود به جلسه این آزمون 5 روز قبل از تاریخ برگزاری آن از طریق سامانه فوق در اختیار داوطلب قرار می گیرد، افزود: آزمون ورودی پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان راس ساعت 9 صبح روز جمعه 1398/03/31 در سراسر کشور بصورت همزمان برگزار خواهد شد.

کیانی خاطرنشان کرد: کلیه فرآیندهای ثبت نام شامل تکمیل نمون برگ اینترنتی تقاضانامه ثبت نام، بارگذاری فایل عکس، پرداخت وجه ثبت نام به مبلغ 180 هزار ریال بصورت اینترنتی بوده و ضروری است پس از طی مراحل ثبت نام شماره پیگیری دریافت گردد.

او ادامه داد: دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان در همان رشته ای که پذیرفته شده اند مجاز به ادامه تحصیل می باشند.

رییس اداره استعداد های درخشان استان ابراز داشت: انتقالی دانش آموزان پذیرفته شده در سطح شهرستان های استان و نیز خارج استان پس از ثبت نام در مدرسه محل پذیرش و از طریق سامانه مخصوص نقل و انتقالات قابل پیگیری خواهد بود.

او افزود: در شهر زاهدان که دارای دو ناحیه آموزشی می باشد داوطلبان می توانند نسبت به انتخاب دبیرستان های مورد نظر خود در نواحی 1 و 2 اقدام نمایند. و همچنین بعد از قبولی داوطلب در رشته مورد تقاضا، انتقالی در سطح نواحی ممنوع است.

رئیس اداره استعدادهای درخشان استان محتوای آزمون را به شرح زیر اعلام کرد :

الف- استعداد تحلیلی شامل 15 سئوال با ضریب 1

ب- استعداد تحصیلی شامل 75 سئوال:

* قرآن و معارف اسلامی ، 8 سئوال با ضریب 2

* زبان و ادبیات فارسی، 15 سئوال با ضریب 2

* مطالعات اجتماعی، 15 سئوال با ضریب 1

* علوم تجربی ، 17 سئوال با ضریب 2

* ریاضیات، 20 سئوال با ضریب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار