آب یکی از سدهای اطراف مشهد تخلیه شد

تهران (پانا) - سرپرست فرمانداری مشهد اعلام کرد، به منظور پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی در پی بارشهای ادامه دار اخیر بخشی از آب پشت سد گلستان واقع در غرب کلانشهر مشهد به صورت کنترل شده تخلیه شد.

کد مطلب: ۹۰۳۷۵۱
لینک کوتاه کپی شد
آب یکی از سدهای اطراف مشهد تخلیه شد

به گزارش ایرنا، سد گلستان که از آن با عنوان 'بند' نیز یاد می شود با قدمت 500 سال در هشت کیلومتری غرب مشهد و پنج کیلومتری شمالشرق شهر طرقبه بر روی رودخانه گلستان و در محدوده شهرستان بینالود قرار دارد. این سد وقف مسجد گوهرشاد و آستان قدس رضوی است.
حیدر خوش نیت افزود: این اقدام با توجه به قدمت این سد و پیشگیری از تحت تاثیر قرار گرفتن مشهد از هرگونه حادثه احتمالی ناشی از آن، با هماهنگی فرمانداری شهرستان بینالود انجام شد تا در صورت افزایش و تداوم بارشها مشکلی ایجاد نشود.
وی در ادامه همچنین گفت: همه تمهیدات و هماهنگیها برای مقابله با اثرات بارشهای پیش رو در شهرستان مشهد اندیشه شده است. در این چارچوب شهرداران مناطق مختلف مشهد، دهیاران و مدیران دستگاههای امدادی و خدماتی این شهرستان در آمادگی کامل به سر می برند.
سرپرست فرمانداری مشهد به برپایی نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان نیز اشاره و بیان کرد: هم اینک مسیلهای فرعی کشف رود در سطح شهرستان به ویژه در مناطق حاشیه ای و روستاهای اطراف مشهد لایروبی و بازگشایی و همچنین ماشین آلات مورد نیاز در این نقاط از جمله کال زرکش مستقر شده اند.
وی به بازگشایی و آزادسازی بستر کشف رود طی سالهای گذشته اشاره و بیان کرد: این رود به عنوان یک کانال طبیعی و مسیل اصلی برای شهر مشهد عمل می کند لذا با توجه به اقدامات صورت گرفته تمامی آبهای جاری در این شهر از طریق همین رود مهار و از منطقه خارج می شود. برآورد می شود بارشهای پیش رو مشکلی برای مشهد بوجود نخواهد آورد.
در طول روزهای اخیر از 25 اسفند گذشته تا پایان پنجمین روز فروردین ماه جاری چهار میلیون و 381 هزار زائر و مسافر نوروزی وارد شهر 3.5 میلیون نفری مشهد شده اند. مشهد با 351 کیلومترمربع وسعت دومین کلانشهر بزرگ ایران بعد از تهران است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار