از ۲۷ اسفند تا چهارم فرودین ثبت شد؛

اقامت 5 و نیم میلیون نفر شب مسافر در مازندران

ساری (پانا) - از 27 اسفند 97 تا پایان روز یکشنبه چهارم فروردین سال جاری، 5 میلیون و 579 هزار و 77 نفر شب در مازندران اقامت کرده‌اند.

کد مطلب: ۹۰۳۶۲۷
لینک کوتاه کپی شد
اقامت 5 و نیم میلیون نفر شب مسافر در مازندران

سیف‌الله داد مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در ستاد اجرایی خدمات سفر ویژه نوروز 98، ضمن اعلام این میزان ثبت شب اقامت در این بازه زمانی، گفت: «تعداد بازدیدهای نظارتی کمیته اسکان و خدمات رفاهی و امور رفاهی از واحدهای اقامتی ،پذیرایی، بهداشتی، درمانی و غیره دو هزار و 294 مورد بوده که به 47 مورد تذکر به واحدهای گردشگری و 148 مورد تشویق آن‌ها ختم شده است.»

او با اشاره به بازدید 410 هزار و 930 نفر از اماکن مذهبی و متبرکه استان، تعداد بازدیدکنندگان از موزه‌های مازندران را 55 هزار و 664 نفر اعلام کرد.

در سال جاری 19 موزه، سایت‌موزه و خانه تاریخی به روز گردشگران نوروزی باز است: موزه‌های دولتی مجموعه فرح آباد ساری، گنجینه بابل، آمل، خانه موزه نیما یوشیج در شهرستان نور، موزه آلاشت در سوادکوه، موزه مردم شناسی منطقه دوهزار تنکابن و موزه شهدای آملو سایتموزه گوهر تپه بهشهر و سایت‌موزه وستمین، موزه‌های خصوصی مردم شناسی کندلوس، خانه موزه بانو مکرمه قنبری در بابل، موزه تاریخی رامسر، خانه بانو تبریزی نوشهر و موزه عاج رامسر.

به گفته او آمار بازدید گردشگران از موزه‌های مازندران در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال قبل 13 درصد افزایش داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار