رئیس مدارس خارج از کشور به پانا خبر داد:

معلمان مدارس ایرانی خارج از کشور برمی‌گردند

هر معلمی که به خارج از کشور رفته است مجددا به همان استان و شهرستان خود باز خواهد گشت و کار را ادامه می‌دهد

تهران (پانا) - رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور از تغییر شیوه تامین معلم برای این مدارس به دلیل تحولات ارزی، در سال 98 خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۲۶۵۲
لینک کوتاه کپی شد
معلمان مدارس ایرانی خارج از کشور برمی‌گردند

غلامرض کریمی در گفت‌وگو با پانا سال 97 را یکی از سخت‌ترین سال‌ها برای مدارس خارج از کشور دانست و گفت: «با توجه به نوسانات ارزی که وجود داشت، پرداخت‌ها به معلمان به ویژه معلمانی که شش ماهه اول سال در خارج از کشور بودند، صورت نگرفت و چیزی بیشتر از سه ماه پرداخت نشد.»

او ادامه داد: «اما تلاش می‌کنیم و در همین روزها هم سخت مشغولیم تا تخصیص 100 درصد را بگیریم تا حداقل نزدیک به شش ماه از حقوق معلمان خارج از کشور را پرداخت کنیم، امیدواریم تا اواخر فروردین این پرداخت‌ها انجام شود.»

قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین‌الملل از تغییر شیوه و نوع اداره مدارس خارج از کشور متناسب با تحولات ارزی در سال 98 خبر داد و گفت: «ما اعلام کرده‌ایم که معلمان مدارس خارج از کشور نهایتا تا 30 خرداد برگردند و پایان ماموریت آنها اعلام شود؛ به ویژه معلمانی که سال دوم خدمت‌شان است. این اتفاق برای مدیریت هزینه‌ها است و تلاش می‌کنیم از نیروهای فرهنگی خارج از کشور که به هر دلیلی در خارج از کشور هستند، استفاده کنیم. علاوه بر این از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور که توانایی تدریس دارند استفاده خواهیم کرد تا مدارس خارج از کشور بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.»

کریمی درباره وضعیت معلمانی که برمی‌گردند هم گفت: «هر معلمی که به خارج از کشور رفته است جای مشخصی داشته است و از هر استانی که اعزام شده است مجددا به همان استان و شهرستان خود باز خواهد گشت و کار را ادامه می‌دهد.»

او افزود: «مدارس خارج از کشور به عنوان پایگاه‌های فرهنگی و برای تاکید بر زبان فارسی در همه کشورهایی که هستند، ادامه خواهند داد اما شیوه تامین معلم در این مدارس در سال تحصیلی آینده دچار تغییرات اساسی می‌شود و نیروهای با حقوق ارزی به حداقل کاهش پیدا می‌کند و بیشتر از ظرفیت ایرانیان مقیم خارج و نیروهای فرهنگی که در خارج هستند، استفاده می‌کنیم تا مدارس بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.»

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور ادامه داد: «ما در سال 97 تعاملات بسیار خوبی در حوزه بین‌الملل به ویژه با سازمان یونیسف، یونسکو و کمیساریای عالی پناهندگان ملل متحدد داشتیم. پرورژه‌های مختلفی در قالب برگزاری همایش، کارگاه و ساخت 8 مدرسه را انجام دادیم. امسال هم برنامه ما این است این تعامل و ارتباط را با سازمان‌های بین‌المللی داشته باشیم. رصد تحولات بین‌المللی آموزشی از جمله برنامه‌های ما بوده است تا تجربیات و تحولات آن نظام‌ها را که جدید و به‌روز است بومی و در اختیار مدیران قرار دهیم. علاوه بر این بخشی از تجربیات آموزش و پرورش کشورمان را هم به سازمان‌ها و مجامع‌های بین‌المللی ارائه کردیم که دریافت جایزه از سازمان یونسکو به خاطر طرح سازمان نهضت سوادآموزی هم از جمله موفقیت‌های این حوزه بود.»

نظام آموزش بین‌المللی ایران راه‌اندازی می‌شود

قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین‌الملل به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: «در این زمینه بنا داریم در سال 98 نظام آموزش بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران را راه‌اندازی کنیم، مقدمات این کار در سال 97 پی‌گیری شده و امیدوارم در سال 98 از این نظام آموزشی در مدارس خارج از کشور استفاده کنیم.»

کریمی در این باره گفت: «نظام آموزشی داخل کشور از بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به کار خود ادامه داده و اکنون هم مطابق با سند تحول بنیادین جلو می‌رود، منتهی از آنجا که انقلاب اسلامی یک انقلاب فرامرزی است، ما باید نظام آموزش بین‌الملل جمهوری اسلامی ایران را هم داشته باشیم. یعنی هر دانش‌آموزی در هر مدرسه‌ای از دنیا بود و خواست از نظام آموزشی ایران استفاده کند، این نظام وجود داشته باشد و بتواند از آن بهره ببرد. در حال حاضر به دلیل اینکه نظام آموزشی ما فقط به زبان فارسی بوده است فقط مدارس ایرانی می‌توانستند از نظام آموزشی ایران استفاده کنند. نظام آموزش بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران که قرار است تدوین شود به زبان انگلیسی و عربی است تا مدارس متقاضی دنیا بتوانند از این نظام، برنامه درسی، کتاب‌های پایه اول تا دوازدهم و ... استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار