در گفت‌وگو با پانا

سعیدی: دولت باید سخنگویی مقبول که مشکلات را برای مردم بگوید، انتخاب کند

تهران (پانا) - سخنگوی فراکسیون امید معتقد است که دولت دوازدهم باید در سال 98 سخنگویی مقبول بین همه جریان‌های سیاسی کشور به ویژه حامیان رئیس‌جمهوری انتخاب کند تا مسائل و مشکلات کشور را به صورت کامل با مردم در میان بگذارد.

کد مطلب: ۹۰۲۶۳۴
لینک کوتاه کپی شد
سعیدی: دولت باید سخنگویی مقبول که مشکلات را برای مردم بگوید، انتخاب کند

فاطمه سعیدی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به حملاتی که در طول سال گذشته دولت دوازدهم را هدف قرار داد، اظهار کرد: «این حمله‌ها را ما به شخص حسن روحانی نمی‌دانیم. فکر می‌کنم این حملات برای حذف دولت روحانی یک اقدام برنامه‌ریزی شده است.»

او ادامه داد: «روز اولی که وارد مجلس شدیم از دولت و شخص آقای روحانی خواستیم به مردم بگویند که دولت‌های یازدهم و دوازهم وارث چه مشکلات و شرایطی در کشور هستند ولی رئیس‌جمهوری از ابتدا سکوت کرد و شرایط کشور را برای مردم به صورت تمام و کمال تشریح نکرد.»

سخنگوی فراکسیون امید مشی دولت روحانی را مدارا با همگان دانست و تاکید کرد: «روحانی قصد مدارا داشت و دارد و مشکلات را برای مردم نگفت. روحانی به مردم نگفت که دولت یازدهم تحت مدیریت او چه مشکلات بزرگی را از دولت‌های نهم و دهم به ارث برده بود.»

او یادآور شد: «شما همین مسأله سفرهای استانی رئیس دولت‌های نهم و دهم را نگاه کنید. در همین سفرها انبوه وعده‌ها و اعتباراتی که وجود نداشت به استان‌ها اختصاص یافت و دقیقا همه این مسائل به دولت یازدهم تحت مدیریت روحانی منتقل شد ولی او حرفی از این مشکلات به زبان نیاورد.»

این نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران تاکید کرد: «روحانی از مشکلات نگفت و در نتیجه همه مردم تصور کردند که وضع کشور عالی و گل و بلبل است ولی مردم نمی‌دانند وضع اعتبارات کشور چگونه است.»

قرار نیست جواب همه مشکلات کشور را روحانی دهد

او با تاکید بر لزوم بیان کامل مشکلات کشور برای مردم از سوی مسئولان دولتی، خاطرنشان کرد: «مردم باید این مسائل و مشکلات را می‌دانستند و در جریان آن قرار می‌گرفتند ولی متاسفانه مسئولان دولت‌های یازدهم و دوازدهم از این مسائل حرفی برای مردم نزدند.»

سخنگوی فراکسیون امید با انتقاد از نبود فردی به عنوان سخنگو در کابینه دولت دوازدهم، اظهار کرد: «شما تصور کنید در چنین شرایطی که دولتی‌ها باید شرایط کشور را به خوبی برای مردم تشریح کنند، دولت دوازدهم مدت‌هاست سخنگو ندارد.»

او متذکر شد: «البته در همان زمان هم که دولت سخنگو داشت بازهم این مسائل و مشکلات به خوبی برای مردم بیان نمی‌شد. شما فراموش نکنید که آقای نوبخت در زمان فعالیت به عنوان سخنگوی دولت هم چهره محبوبی نزد مردم و به ویژه فرهنگیان که امروز از جمله اقشار ناراضی محسوب می‌شوند، نبود.»

سعیدی بیان کرد:‌ «دولت باید یک سخنگوی مقبول و محبوب نزد عموم و جریان‌های مختلف سیاسی کشور انتخاب کند تا مسائل و مشکلات حقیقی کشور را با مردم در میان بگذارد. قرار نیست جواب همه مشکلات و کاستی‌های کشور را حسن روحانی پس دهد.»

این نماینده مجلس ادامه داد: «امروز وضعیت به گونه‌ای است که کم‌کاری‌های وزارتخانه‌هایی مثل صنعت یا سایر وزارتخانه‌ها را هم باید حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهوری کشور پاسخ دهد در حالی که در این شرایط دولت باید سخنگویی داشته باشد که هرشب یا هفته‌ای یا دو هفته‌ای یکبار از طریق رسانه‌ها با مردم به صورت زنده صحبت کند و در قبال مسائل و مشکلات اقتصادی آنان پاسخگو باشد.»

او با اشاره به لزوم حفظ شان رئیس‌جمهوری و با تاکید بر پاسخ‌خواهی از وزرا و سایر مسئولان کشور، گفت: «قرار نیست رئیس‌جمهوری به تنهایی پاسخ همه مسائل و مشکلات را دهد و هفته‌ای یکبار در رسانه ملی حاضر شود. هیچ کس چنین انتظاری از رئیس‌جمهوری ندارد ولی همه انتظار شنیدن پاسخ از سخنگوی دولت خود را دارند.»

زدن روحانی بی‌انصافی است

این عضو فراکسیون امید با یادآوری مشکلات روزهای اوایل انقلاب، اظهار کرد: «من نسل انقلاب و جنگ را دیده‌ایم، ما مشکلات و سختی‌ها آن زمان را حس کرده‌ایم پس سختی‌های امروز برای ما طبیعی است ولی نسل جوان ما سوال دارد. ما باید مردم را شریک مشکلات و سختی‌ها کنیم. نباید کار به جایی برسد که مردم بگویند دولت روحانی ما را غریبه می‌داند.»

او خاطرنشان کرد:‌ «تخریب روحانی در این شرایط تحت هیچ شرایطی صحیح نیست. همه ما ممکن است انتقاداتی داشته باشیم ولی در شرایط فعلی که کشور و نظام و دولت دارد، زدن روحانی بی‌انصافی است. امروز باید به دولت روحانی کمک کرد. حتی اگر می‌گویید مشکلات حاصل سوء تدبیر و بی‌برنامگی برخی وزراست، بازهم باید برای کمک به آن‌ها و سامان دادن اوضاع وارد میدان شوید نه اینکه آن‌ها را تخریب کنید.»

سعیدی ادامه داد: «همه باید متحد شویم و برای عبور از مشکلات دولت روحانی را کمک کنیم. این دولت جدای از ما نیست. دولت منتخب مردم است که با 24 میلیون رای روی کار آمده است. من فکر می‌کنم در این شرایط هرچه ما دولت روحانی را بیشتر تخریب و تضعیف کنیم، همه این مسائل به نظام و مردم و کشور بازخواهد گشت و مشکلات بیشتر خواهد شد.»

سخنگوی فراکسیون امید در خاتمه تضعیف دولت روحانی را تضعیف نظام دانست و تاکید کرد: «تضعیف نکردن دولت روحانی به معنای نقد نکردن و عدم بیان ضعف‌ها نیست چراکه بیان صحیح و درست انتقادات به معنای کمک به دولت است ولی انتقاد با تخریب تفاوت دارد. امروز وقت آن نیست که ما بین مردم و مسئولان و نظام فاصله ایجاد کنیم. امروز وقت همیاری و کمک به کشور است تا به سلامت از بحرانی که ترامپ برای کشور ایجاد کرده، به سلامت عبور کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار