سه تن از اعضای شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا مطرح کردند

تغییر چندباره شهردار پایتخت؛ اتفاق تلخ مدیریت شهری در سال 97

تهران (پانا) - سال 97 سال سختی برای مدیریت شهری تهران بود، تغییرات پی در پی شهرداری تهران نشان از مشکلات ویژه مدیریت شهری داشت. به گفته سه تن از اعضای شورای شهر تهران، تغییر شهرداران اتفاق تلخ مدیریت شهری در سال گذشته بوده است.

کد مطلب: ۹۰۲۵۳۸
لینک کوتاه کپی شد
تغییر چندباره  شهردار پایتخت؛ اتفاق تلخ مدیریت شهری در سال 97

محمدعلی نجفی شهردار سابق پایتخت پس از فروردین 97 از سمت خود استعفا داد. استعفای نجفی با مخالفت‌های زیادی از طرف اصلاح‌طلبان به‌ویژه اعضای شورای شهر تهران مواجه شد. شورای شهر تهران پس از رفتن نجفی، به شهردار شدن محمدعلی افشانی رأی دادند اما پس از گذشت چند ماه قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان به تصویب رسید و شهردار تهران نیز مشمول این قانون شد. در نهایت پیروز حناچی شهردار تهران شد تا پایتخت در طول یک سال دو شهردار جدید را به روی خود ببیند.

نظری: تغییر شهرداران تهران در سال 97 منجر به بی‌ثباتی در شهرداری شد

حجت نظری، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به مهم‌ترین اتفاق‌های سال 97 در حوزه مدیریت شهری به پانا گفت: در سال ۹۷ یکی از اتفاقات بسیار بدی که متاسفانه شاهد آن بودیم تغییر شهرداران تهران بود که منجر به بی‌ثباتی در شهرداری تهران شد. سال 97 را با استعفای آقای نجفی شهردار سابق شروع کردیم و در نیمه سال به دلیل اصلاح قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان مجبور شدیم با آقای افشانی خداحافظی کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: البته تغییر شهردار به دلیل قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان زمانی تلخ می‌شود که پس از اینکه شهردار تهران را کنار می‌گذارند، مجدداً می‌خواهند این قانون را اصلاح کنند و اصلاحات قانون اعلام وصول می‌شود.

وی تأکید کرد: اتفاق شیرین بزرگی را که در سال 97 بخواهیم به آن اشاره کنیم، شاهد نبودیم چون سال ۹۷ برای همه مردم ایران به خصوص شهروندان تهرانی سال خوبی نبود هم از جنبه اقتصادی و هم از جنبه‌های مختلف. به نظرم خیلی نمی‌توان از این سال به عنوان یک سال خوب یاد کرد.

این عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: اما اتفاقات کوچکی را می‌توان اشاره کرد که باعث شد قدری مردم از مشکلات فاصله بگیرند مثل اتفاقی که برای اولین بار اتفاق افتاد و پخش زنده مسابقه جام جهانی در ورزشگاه آزادی بود که خانواده‌ها توانستند در کنار هم مسابقات را تماشا کنند. همچنین یکی از اتفاق‌های خوبی که در حوزه میراث فرهنگی صورت گرفت، حفظ هویت تاریخی تهران و حفظ خانه پدری فروغ فرخزاد بود و حضور دوستداران این شاعر بر سر مزارش بود.

نظری خاطرنشان کرد: از اتفاق‌های خوب دیگری که باید به آن اشاره کنم در حوزه سازمان‌های مردم‌نهاد بود که توانستیم اولین سمن‌سرا را در تهران افتتاح کنیم. امیدواریم که طی چند ماه آتی بتوانیم ۲۲ سمن‌سرا را در ۲۲ منطقه شهرداری تهران افتتاح کنیم و این مراکز به محلی برای فعالیت‌های مردم نهاد مناطق تبدیل شود.

خلیل‌آبادی: تغییرات شهرداران تهران وقت و انرژی زیادی از شورا گرفت

حسن خلیل‌آبادی، رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران تغییرات پی در پی شهرداران تهران را به عنوان اتفاق تلخ مدیریت شهری در سال 97 عنوان کرد و به پانا گفت: تغییرات پی در پی شهرداران تهران از شورا وقت و انرژی زیادی را گرفت.

وی خاطرنشان کرد: از اتفاقات خوبی که طی سال 97 رخ داد، تدوین برنامه سوم شهرداری تهران و بودجه سال 98 بود و در این راستا توانستیم فاصله مدیریت‌ها را بدون آسیب سپری کنیم.

میرلوحی: می‌توانستیم از این فرصت بهتر استفاده کنیم

سید محمود میرلوحی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران درباره اتفاق‌های تلخ و شیرین مدیریت شهری در سال 97 به پانا گفت: مدیریت اجرای پروژه‌های مهم شهرداری از جمله پیشبرد مترو اقدامی است که در سال 97 و با توجه به مشکلات اقتصادی در حوزه مدیریت شهری به بهترین شکل انجام شد.

وی گفت: رویکردهای شورا در حوزه منابع پایدار و اقتصاد شهری تغییر کرده و امروز احساس می‌کنیم توسعه شهر تهران میسر است و می‌توان به گونه‌ای عمل کرد که آثار و پیامدهای مثبتی داشته باشد و آثار منفی را کاهش داد و این یک موفقیت برای شورای پنجم است که با محدودیت‌های ناشی از تلاطم ارزی و تورم بتوانیم پژوه‌های مهمی همچون مترو را ساماندهی کنیم و خدمات را یک قدم جلوتر ببریم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به تلخی‌های مدیریت شهری در سال 97 گفت: در سال گذشته سه شهردار انتخاب کردیم که می‌توانستیم از این فرصت بهتر استفاده کنیم و قولی که به مردم دادیم و انتظاراتی را که مردم از ما دارند، عملیاتی کنیم اما این موضوع انرژی زیادی از شورا گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار