چگونگی بهبود هوای تهران به روایت 4 عضو شورای شهر

تهران (پانا) - حسن رسولی، مجید فراهانی، ناهید خداکرمی و ابراهیم امینی چهار عضو شورای اسلامی شهر تهران معتقدند که بهبود هوای پایتخت و تعطیل نشدن مدارس، شیرین‌ترین اتفاق حوزه مدیریت شهری در سال 97 بوده است.

کد مطلب: ۹۰۲۵۳۵
لینک کوتاه کپی شد
چگونگی بهبود هوای تهران  به روایت  4 عضو شورای شهر

حسن رسولی، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران دو اتفاق تعطیل نشدن مراکز آموزشی و ادارات به دلیل آلودگی هوا و لغو مصوبه برج‌باغ‌ها را از شیرین‌ترین اتفاق‌های حوزه مدیریت شهری در سال 97 عنوان کرد و به پانا گفت: بعد از سال‌ها در نیمه دوم سال 97 تغییرات جوی و نزولات آسمانی و اقدامات کاهنده آلودگی هوا از قبیل انجام معاینه فنی خودروها و تجدید نظر در نحوه ورود به محدوده طرح ترافیک باعث شد تا مراکز آموزشی، ادارات و واحدهای تولیدی اصناف برای اولین بار حتی یک روز هم به دلیل آلودگی هوا تعطیل نشوند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران افزود: همچنین یکی از کارهای مناسبی که در سال 97 انجام شد لغو مصوبه برج باغ‌ها و مصوبه جایگزین آن بود.

او نقطه تلخ مدیریت شهری در سال 97 را ناکامی شورای اسلامی شهر تهران در نگهداشت دو شهردار قبلی یعنی دکتر نجفی و افشانی دانست و گفت: در نتیجه این بی‌ثباتی مدیریتی بخش قابل توجهی از خسارات متوجه شهروندان شد البته شورا با حفظ انسجام خود توانست هزینه‌های این موضوع را به حداقل کاهش دهد.

مجید فراهانی: بهبود هوای تهران، شیرین‌ترین اتفاق پایتخت در سال 97 بود

مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه بهبود هوای تهران یکی از اتفاق‌های مهم حوزه مدیریت شهری در سال گذشته است به پانا گفت: برای اولین بار در 15 سال گذشته، تهران به دلیل آلودگی هوا تعطیل نشد. در سال گذشته شاخص آلودگی هوا غالبا در وضع سالم و پاک بود و برای اولین بار هیچ روزی را به دلیل آلودگی هوا تعطیل نکردیم.

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران افزود: بخشی از عامل بهبود هوای تهران به دلیل نزولات جوی بود و بخشی از آن نیز به دلیل برنامه‌ریزی‌هایی بود که به ویژه در موضوع طرح ترافیک صورت گرفت.

فراهانی نیز اتفاق تلخ مدیریت شهری در سال 97 را تغییر شهرداران عنوان کرد و گفت: این موضوع از اختیارات شورای شهر خارج بود. دکتر نجفی از شهرداری استعفا کرد و اصرار اعضای شورا نیز بی‌فایده بود و آقای افشانی هم با توجه به اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان از شهرداری تهران رفت که این اتفاق تلخ بود چون تغییرات بدنه مدیریت شهری و بی‌ثباتی در حوزه شهری می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

ناهید خداکرمی: بهبود هوای تهران مطالبه مردم در سال 97 بود

ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران نیز تلخ‌ترین اتفاق مدیریت شهری در سال 97 را رفتن محمدعلی نجفی از شهرداری و مصوبه تخریب 62 باغ در پایتخت اعلام کرد و به پانا گفت: رفتن آقای نجفی از شهرداری تهران غیر منتظره بود و تمام برنامه‌های شورای شهر را تحت الشعاع قرار داد. موافقت با تخریب 62 باغ نیز جزو پرحاشیه‌ترین مصوبه شورای شهر تهران در سال 97 بود که هر وقت به آن فکر می‌کنم ناراحت می‌شوم که چطور می‌شود جریانی وجود داشته باشد که شورا را مجبور کند تا به این مصوبه رای بدهد.

خداکرمی همچنین شیرین‌ترین اتفاق حوزه مدیریت شهری در سال 97 را مطالبه مردم برای کاهش آلودگی هوا اعلام کرد و گفت: موضوع کاهش آلودگی هوا در سال 97 تا حدودی به حقیقت پیوست و محقق شد و مدیریت شهری به میزان زیادی آلودگی هوا را کاهش دهد، البته بخشی از آن نیز به دلیل شرایط جوی بود.

ابراهیم امینی: بهبود هوای تهران ناشی از اوضاع جوی و اقدامات مدیریت شهری بوده است

ابراهیم امینی نایب رئیس شورای شهر تهران نیز با اشاره به اتفاق‌های تلخ و شیرین مدیریت شهری در سال 97 اظهار کرد: سال 97 سال خوبی از نظر میزان بارندگی، بهبود هوای تهران، افزایش روزهای پاک و نبود مگس‌های سفید در تهران بود که علاوه بر اوضاع جوی، اقدامات مدیریت شهری نیز در بهبود وضع هوا تاثیرگذار بوده است.

نایب رئیس شورای شهر تهران اضافه کرد: همچنین افتتاح خط هفت متروی تهران نیز که اواخر سال 97 انجام شد، اتفاق شیرینی در حوزه مدیریت شهری بوده است که امیدواریم در سال آینده شاهد ادامه این روند باشیم.

وی با اشاره به تلخی‌های حوزه مدیریت شهری در سال 97 نیز گفت: نبود ثبات مدیریت در مدیریت شهری که خارج از اراده شورای شهر تهران بود از اتفاقات بد سال گذشته است که شهرداران متعددی را شاهد بودیم که به عنوان شهردار حضور داشتند و تغییر مدیریتی می‌تواند در ارائه خدمت به شهروندان تاثیر منفی داشته باشد که امیدواریم دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار