آمادگی بیش از یک‌هزار گشت خودرویی و موتوری پلیس در گیلان

رشت (پانا) -معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان گفت: در طرح نوروزی امسال بیش از یک هزار گشت خودرویی و موتوری پلیس استان در راستای تامین امنیت شهروندان در شهرها، جاده ها، مناطق گردشگری و تفرجگاه‌ها استقرار دارند.

کد مطلب: ۹۰۲۴۱۱
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی بیش از یک‌هزار گشت خودرویی و موتوری پلیس در گیلان

سرهنگ مجید رسول زاده فرساد افزود: همچنین عوامل انتظامی در ایستگاه‌ها علاوه بر برقراری نظم و امنیت، راهنما و پاسخگوی سوالات مردم هستند و به شکایات شهروندان رسیدگی می کند.
وی با بیان اینکه بیش از یکصد اکیپ ثابت و سیار خودروی پلیس راه در طرح نوروزی فرماندهی انتظامی گیلان فعال هستند، تصریح کرد: 10 ایستگاه ثابت و 10 کانکس سیار پلیس راه نیز با بیش از 500 نفر از عوامل، وظیفه کنترل محسوس و نامحسوس محورهای مواصلاتی و تامین امنیت مسافران و برقراری نظم و شناسایی متخلفان و برخورد با رانندگان متخلف در راه ها را بر عهده دارند.
سرهنگ رسول زاده با اشاره به اینکه در اجرای طرح نوروزی، راهداری، هلال احمر، اورژانس و اعضای ستاد خدمات سفر و دهیاری‌ها و شهرداری‌ها با پلیس همکاری دارند، اظهار کرد: برخورد با تخلفات حادثه‌ساز همچون سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، سبقت از راست، تجاوز به چپ، عدم استفاده از کمربند ایمنی برای تمامی سرنشینان، صحبت کردن با تلفن همراه از اقدامات پلیس در شهرها و راه‌های استان می باشد. وی با بیان اینکه تمامی برخوردها با رانندگان متخلف و جریمه و یا توقف خودروها به منظور تامین امنیت و حفظ جان مسافران و شهروندان است تصریح کرد: بخش زیادی از تلفات جاده ای مربوط به نبستن کمربند ایمنی توسط سرنشینان خودروهاست، از اینرو تمامی سرنشینان خودرو موظف به بستن کمربند ایمنی هستند.
سرهنگ رسول زاده با اشاره به اینکه پلیس علاوه بر اقدامات تامین امنیت و نظم، اقدامات فرهنگی را نیز در طرح نوروزی انجام می‌دهد، اظهار کرد: توزیع بروشور، نقشه های گردشگری استان و لوح فشرده هشدارها و توصیه ها از اقدامات فرهنگی پلیس است، ضمن اینکه هشدارهای پلیس و اطلاعات جامع گردشگری استان از طریق کانال پلیس گیلان @policegilan در پیام رسان سروش نیز در دسترس مسافران نوروزی است.
طرح امداد نوروزی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان نیز در 62 پایگاه استان آغاز شده و در اجرای این طرح؛ یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، دو موتورلانس و 120 دستگاه آمبولانس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان با 450 نیرو به کار گرفته شده است.
475 نیروی راهدار نیز با 288 دستگاه ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین در راه های استان استقرار یافته اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار