مسابقات خانه ریاضی، ارتباطی به مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان آموزش و پرورش ندارد

کیانی: خانواده‌های دانش آموزان از اعزام آنها به مسابقات بین‌المللی دیگر، پرهیز کنند.

زاهدان(پانا)- رییس اداره استعداد های درخشان آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس اطلاعیه مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان، ثبت‌نام و برگزاری مسابقات خانه ریاضی مربوط به این مرکز نیست و خانواده‌های از اعزام دانش آموزان به مسابقات بین‌المللی دیگر، پرهیز کنند.

کد مطلب: ۹۰۲۳۷۲
لینک کوتاه کپی شد
مسابقات خانه ریاضی،  ارتباطی به مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان آموزش و پرورش ندارد

حبیب الله کیانی اظهار کرد: مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان، طی بخشنامه ای قبلا به خانواده‌های دانش آموزان توصیه کرده است که ‌جز المپیادها و مسابقات رسمی این مرکز، از ثبت‌نام و اعزام دانش آموزان به مسابقات بین‌المللی دیگر پرهیز کنند.

او ادامه داد: این مرکز در راستای انجام تکالیف و مأموریت‌های سازمانی خود، مسئول پیگیری و برگزاری 9 المپیاد علمی است که هرساله طبق بخشنامه رسمی به مدارس متوسطه دوره دوم سراسر کشور و رسانه‌ها ارسال می‌شود که شامل: 1-المپیاد فیزیک 2- المپیاد زیست‌شناسی 3- المپیاد نجوم و فیزیک 4- المپیاد ادبی 5- المپیاد سلول‌های بنیادی 6- المپیاد کامپیوتر 7- المپیاد ریاضی 8- المپیاد شیمی 9- المپیاد جغرافی است.

کیانی ابراز کرد: برگزیدگان و تیم ملی المپیادهای علمی فوق، با مجوز وزیر آموزش و پرورش پس از موفقیت در مراحل مختلف، به رقابت‌های بین‌المللی اعزام می‌شوند و از تسهیلات لازم برخوردار خواهند بود.

او تاکید کرد: طبق قانون، مرجع شناسایی و اعزام تیم‌های دانش‌آموزی به مسابقات و المپیادهای بین‌المللی، بر عهده مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان است لذا به خانواده‌ها توصیه می‌شود به‌جز المپیادها و مسابقات رسمی که با محوریت این مرکز برگزار می‌شود، از ثبت‌نام و اعزام به مسابقات بین‌المللی پرهیز نمایند.

کیانی با بیان اینکه مرکز پرورش استعداد های درخشان و دانش پژوهان جوان در قبال اعزام دانش‌آموزان، خارج از فرایند قانونی فوق، هیچ مسولیتی ندارد بیان کرد: با توجه به سؤالات مکرر اولیاء محترم دانش‌آموزان مبنی بر ثبت‌نام و برگزاری مسابقات خانه ریاضی به اطلاع می‌رساند این مسابقه مربوط به مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان نبوده و این مرکز هیچ تعهدی در اعزام، برنامه ریزی و تسهیلات IMC2019 دانش‌آموزان در این مورد ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار