آموزش و پرورش در سال 98 بودجه مناسبی در سرفصل های مختلف خواهد داشت

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت: در جهت اجرایی شدن زیر نظام های موجود در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و کیفیت بخشی فعالیت ها، بودجه خوبی از بودجه سالانه کشور در سرفصل های مختلف آموزشی، عمرانی و هزینه ای اختصاص پیدا کرده است.

کد مطلب: ۹۰۲۱۳۷
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش در سال 98 بودجه مناسبی در سرفصل های مختلف خواهد داشت

احمد ناصری در گردهمایی سرگروه های درسی استان که در خانه معلم اردبیل برگزار شد،با اشاره به رشد قابل توجه بودجه آموزش و پرورش در سال 98 نسبت به سال 97، حساسیت و توجه به موضوعات آموزش و پرورش در دولت و مجلس را به فال نیک گرفت.

او رشد سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی سال 98 را از 11.3 درصد به 14 درصد و رشد بودجه عمرانی آموزش و پرورش از 14 به 18 درصد را عنوان کرد و گفت: رشد 25 درصدی در بودجه عمومی و 20 درصدی در بودجه عمرانی برای رسیدن به استانداردهای آموزشی دنیا مورد انتظار است که به جد از سوی وزارت پیگیری می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به تحول نظام آموزش و پرورش در راستای کیفیت بخشی، افزود: شتاب فعالیت های کیفیت بخشی آموزشی با توجه به زمانبندی اجرایی 10 ساله سند تحول بنیادین کاملا محسوس است.

ناصری نحوه انتخاب مدیران مدارس، سنجش صلاحیت حرفه ای مدیران و رهبری آموزشی در مدارس را در راستای سیاست اجرایی کردن مدرسه محوری عنوان کرد که در آموزش و پرورش استان در حال اجرا است.

او عنوان کرد: مدارس برای اجرای نقش خود به سه عنصر محتوا، منابع مالی و نیروی انسانی نیازمندند که به جز محتوا که در دنیا به صورت متمرکز تهیه می شود دو عنصر دیگر در حیطه اختیارات مدرسه است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان این که بازدید از مدرسه و کلاس درس و نظارت بر فعالیت آموزشی مدارس باید به دیدار آموزشی در مدارس تغییر ماهیت یابد؛ گفت: باید با نگاه آموزشی و مشاوره ای، نقاط ضعف اصلاح و قوت ها تقویت شود.

ناصری با بیان این که بهترین مسیر برای جذب نیروی انسانی به حوزه آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان است؛ توانمند سازی و توسعه مهارت های حرفه ای معلمان را یکی از اهداف مهم سند تحول بنیادین دانست و عنوان کرد: وقتی رویکرد آموزشی تغییر پیدا می کند بایستی معلمان نیز در روش های تدریس خود تغییراتی را اعمال کنند، که در این خصوص توانمندسازی معلمان در اجرای شیوه های جدید بر عهده سرگروه های درسی است.

او حرکت آموزش و پرورش استان را به سمت تخصصی کردن نیروی انسانی در دوره های مختلف آموزشی مطلوب عنوان کرد و اظهار کرد: به ترتیب در دوره های ابتدایی، دوره متوسطه اول و دوره متوسطه دوم، 100، 96.5 و 88.5 درصد نیروی انسانی تخصصی هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با تاکید بر نقش مشاوره ای و هدایت گر سرگروه های درسی خاطر نشان ساخت: تقویت انگیزش و اقدامات حمایتی سرگروه های درسی را باید مورد توجه قرار داد.

ناصری در ادامه با بیان اینکه آموزش و پرورش استان تمام امکانات خود را در حمایت از سرگروه های درسی و انجمن های علمی بکار بسته است، گفت: برای ارتقا کیفیت آموزشی و پرورشی، ارتقای جایگاه و فعالیت های مدرسه، برنامه ویژه مدرسه و اهداف آن مورد توجه قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار