در صحن علنی مجلس

لاریجانی: باید مشخص شود دولت‌هایی در حمله تروریستی نیوزلند نقش داشته‌اند یا خیر

وزارت امور خارجه از طریق سازمان همکاری های اسلامی حمله تروریستی نیوزلند را پیگیری کند

تهران (پانا) - رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم مشخص شدن همه ابعاد حمله تروریستی رخ‌داده در دو مسجد در نیوزلند تاکید کرد.

کد مطلب: ۹۰۲۰۹۸
لینک کوتاه کپی شد
لاریجانی: باید مشخص شود دولت‌هایی در حمله تروریستی نیوزلند نقش داشته‌اند یا خیر

علی لاریجانی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) با تبریک میلاد امام جواد (ع) و آرزوی سالی پر رونق برای ملت ایران با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهوری کشورمان به عراق، اظهار کرد: «لازم می‌دانم از پذیرایی و دقت نظر ملت و دولت دوست و برادر عراق تشکر کنم که در سفری که آقای رئیس‌جمهوری به این کشور داشتند در زمینه‌های مختلف چه در بخش اقتصادی، چه همکاری‌های سیاسی و امنیتی و گفت‌وگوهایی که می‌تواند زمینه همکاریهای زیارتی و توریستی میان دو کشور را فراهم کند و هم در زمینه توافق‌نامه 1975 تصمیمات بسیار ارزشمند و خوبی گرفته شد.»

او ادامه داد: «این سفر با دقت نظر و رفتار صمیمانه‌ طرف عراقی همراه بود. ما از ملت رشید و دولت عراق و همه احزاب،‌ گروه‌ها و عشایر که در این سفر همکاری داشتند و مخصوصا از آیت‌الله سیستانی که ملاقات بسیار سودمند و سازنده‌ای با رئیس‌جمهوری محترم کشورمان داشتند، کمال تشکر را داریم.»

رئیس مجلس شورای اسلامی متذکر شد: «امیدواریم وزارت امورخارجه کشور پیگیر انجام توافقات انجام شده در این سفر باشد.»

او در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به حمله تروریستی اخیر نیوزلند، اظهار کرد: «لازم است در این جا اقدام وحشیانه و تروریستی در نیوزیلند را به همه کسانی که در این حادثه صدمه دیدند تسلیت بگویم.»

رئیس قوه مقننه متذکر شد: «این حمله تروریستی اقدامی زیرپوستی و تروریستی بود که هشدارهایی را نیز به همراه داشت تا مراقبت‌های امنیتی به خوبی انجام شود.»

لاریجانی خاطرنشان کرد: «این که سال‌ها رفتار و افکاری را تبلیغ می‌کنند که باعث اسلام و مسلمان‌هراسی می‌شود، گاهی این نتایج را هم به بار می‌آورد. البته ما مشکوک هستیم که آیا این حادثه فقط به این بهانه بوده است یا ناشی از جریان نژادپرستی است یا این که پشت صحنه‌های مهم‌تری داشته یا دولت‌هایی در آن نقش داشته‌اند. ابعاد این حادثه باید مشخص شود.»

او یادآور شد: «ضرورت دارد وزارت امور خارجه از طریق سازمان کنفرانس اسلامی و دبیرکل بین المجالس اسلامی این موضوع را در دستور کار قرار داده و ریشه‌یابی کند.»

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: «این که این قدر وحشیانه به نمازگزاران در حال عبادت حمله می‌کنند و این جنایت را خلق می‌کنند، مساله‌ای نیست که از آن ساده گذشت گرچه این کشورها اگر درست عمل می‌کردند، تروریست‌ها جرات این اقدام را پیدا نمی‌کردند.»

در ادامه لاریجانی از تلاش‌های نمایندگان در کمیسیون‌ها‌، فراکسیون‌ها و جلسات علنی و غیرعلنی مجلس و همچنین پیگیری‌ها در حوزه‌های انتخابیه در سال 97 تشکر کرد.

او گفت: «گرچه در سال 97 به خاطر شیطنت‌ها و ماجراجویی‌های آمریکایی‌ها در زمینه توافق هسته‌ای ما در کشورمان تلاطم‌هایی از نظر اقتصادی داشتیم و این مسأله بیشتر دغدغه نمایندگان بود. در همین راستا نمایندگان با حضور در مناطق و گفت و گو و تلاش با مدیران اجرایی استان ها و همچنین در سطح ملی سعی کردند مشکلات را کاهش دهند.»

لاریجانی خاطرنشان کرد: «بعد از خروج آمریکا از برجام، سازوکارهایی برای کنترل مسائل پیش امده در کشور ایجاد شد که باید پیگیری شود. به هرحال ما امیدواریم که سال آینده، سال پرفروغی برای ملت ایران باشد. هم کشور در آرامش بیشتر و اتحاد ملت قوی تر و اشتغال کارآمدتری برای مردم و به ویژه جوانان داشته باشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار