اللهیار ترکمن: اصلی‌ترین اولویت در سال 98 پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال 97 است

تهران (پانا) - معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیرآموزش و پرورش، اصلی‌ترین اولویت این معاونت در سال 98 را پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال 97 اعلام و تاکید کرد اعتبار این پاداش در لایحه بودجه سال 98 گنجانده شده است.

کد مطلب: ۹۰۲۰۲۵
لینک کوتاه کپی شد
اللهیار ترکمن: اصلی‌ترین اولویت  در سال 98 پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال 97 است

علی اللهیار ترکمن، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا درباره عملکرد معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش در سال 97 گفت: « سال 97 برای معاونت توسعه و مدیریت و پشتبانی سال برنامه‌محوری بود. بعد از دوره‌ای که منابع مالی آموزش و پرورش یک چارچوب برنامه مشخص نداشت و براساس شاخص توزیع نمی‌شد، تلاش کردیم که منابع را بین استان‌های کشور، برنامه‌محور و شاخص‌محور توزیع کنیم.»

او ادامه داد: «موفقیت خود را کامل نمی‌دانیم. در مسیر کامل کردن و استقرار این برنامه‌محوری هستیم و برای رسیدن به این هدف همه مجموعه‌های آموزش و پرورش در 760 منطقه آموزش و پرورش باید کمک کنند.»

اللهیار ترکمن گفت: «بهبود شرایط در سال 98 برآیند کار تمامی مسئولان جمهوری اسلامی است. همه مسئولان در کنار همدیگر می‌توانند بهبود شرایط را در سال 98 رقم بزنند.»

او ادامه داد: «ما هم تابعی از سیاست‌ها و شرایط کلی کشور هستیم ولی سعی می‌کنیم که هر شرایطی که در کشور اتفاق بیافتد با برنامه‌محوری طوری عمل کنیم که اگر خدایی ناکرده شرایط منفی شد کمترین تأثیر را بپذیریم و اگر ان‌شاءالله شرایط مثبت بود بتوانیم بیشترین تأثیر را از شرایط مثبت وارد نظام آموزش و پرورش کشور کنیم.»

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش درباره برنامه‌های این معاونت در سال 98 گفت: «به غیر از ادامه برنامه‌محوری و شاخص‌محوری، سال98 برای معاونت توسعه پشتیبانی و مدیریت، سال متوازن‌سازی است. در حال حاضر استان‌ها و مناطق آموزش و پرورش کشور از عدم‌ تعادل و عدم‌ توازن در توزیع منابع آموزشی رنج می‌برند. این‌ها بهره‌وری کار را پایین می‌آورد و هزینه‌های اضافی بر پیکره نظام آموزش و پرورش وارد می‌کند. امیدوارم در سال 98 با متوازن‌سازی که جزو اصلی‌ترین برنامه‌های ماست در کنار برنامه‌های دیگر بتوانیم بهره‌وری منابع را در آموزش و پرورش بالا ببریم و از آن طریق به مجموعه آموزش و پرورش کمک کنیم.»

اللهیار ترکمن درباره اجرای طرح رتبه‌بندی در سال 98 گفت: « اجرای طرح رتبه‌بندی مستلزم قانون است. لایحه رتبه‌بندی در حال حاضر مراحل پایانی حود در دولت را طی می‌کند. ان‌شاءالله هر چه زودتر لایحه رتبه‌بندی از طرف دولت به مجلس تقدیم شود و مجلس محترم آن را تبدیل به قانون کند. خوشبختانه اعتبار طرح نیز که در قانون بودجه پیش‌بینی بود به مراحل پایانی تصویبش در قانون بودجه رسیده است.»

او ادامه داد: «اولویت بعدی ما در سال 98 بحث مدرسه‌محوری است که در کنار طرح رتبه‌بندی یکی از سیاست‌های اصلی وزیر محترم است. ما باید کارها را طوری انجام دهیم که به تمرکززدایی مبتنی‌ بر مدرسه‌محوری در وزارت آموزش و پرورش دست پیدا کنیم. برنامه دیگری که در دستور کار معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی داریم، تدوین پیش‌نویس قانون اداری و مالی خاص وزارت آموزش و پرورش است که همکارانم با جدیت در حال پیگیری آن هستند.»

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اصلی‌ترین اولویت این معاونت در سال 98 را پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال 97 اعلام کرد و گفت: «خوشبختانه اعتبار مورد نیاز برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان 97 در قانون بودجه 98 پیش‌بینی شده است. ردیفی تحت همین عنوان در لایحه بودجه گنجانده شده است و ان‌شاالله با کمک سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور اقتصادی و دارایی، بتوانیم اوایل سال این را تخصیص بگیریم به فرهنگیان عزیزمان تقدیم کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار