عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: ثروتمندان نباید یارانه بگیرند

تهران (پانا) - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از ضرورت شناسایی اقشار ثروتمند برای حذف از لیست یارانه نقدی خبر می‌دهد و می گوید یارانه دهک‌های هدف با این روش افزایش می‌یابد.

کد مطلب: ۹۰۱۸۸۰
لینک کوتاه کپی شد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: ثروتمندان نباید یارانه بگیرند

به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی،‌ احمد انارکی محمدی با اشاره به وضع اقتصادی اقشار متوسط و ضعیف جامعه، بر ضرورت حذف دهک‌های پُردرآمد از دریافت یارانه تاکید کرد و گفت: مجلس در اینباره قانون وضع کرده است و دولت باید با شناسایی اقشار پُردرآمد به اجرای قانون کمک کند.

نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در گذشته دولت مسئولیت شناسایی اقشار ضعیف جامعه را به استانداری‌ها واگذار کرده بود، افزود: این اقدام نیز زمینه اجرا نداشت زیرا اعتراض‌ها به استانداری‌ها کشیده می‌شد.

وی با تاکید بر اینکه برای کمک به اقشار ضعیف جامعه باید آمار شفافی از وضعیت آن داشته باشیم، تصریح کرد: در حال حاضر در خصوص سه دهک انتخاب شده برای حذف از لیست یارانه باز هم تردیدهایی مبنی بر اینکه آیا از اقشار ضعیف جامعه هستند و یا خیر، وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه مجلس بارها از دولت و سایر دستگاه های مسئول در خصوص ارایه آمار دقیق از اقشار ثروتمند جامعه مطالبه داشته است، گفت: متاسفانه هیچ دستگاهی آماری در اینباره با اطمینان کافی ارایه نکرده که این خود عاملی بر ضعف در اجرای قانون مصوب مجلس شده است.

وی با تاکید بر اینکه شکی در ضرورت حمایت از اقشار متوسط و ضعیف جامعه در تورم های اخیر وجود ندارد، افزود: باید مبنایی دقیق برای حمایت های دولت از جامعه هدف وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با شناسایی اقشار نیازمند جامعه وضع پرداخت یارانه تغییر خواهد کرد، گفت: افزایش سقف یارانه نقدی پس از دهک‌های پُردرآمد برای اقشار متوسط و ضعیف جامعه حتمی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار