بازدید مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش از محل برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام

تهران (پانا) - محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش صبح امروز از محل برگزاری ششمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام در مصلی امام خمینی (ره) بازدید کرد‌.

کد مطلب: ۹۰۱۷۶۳
لینک کوتاه کپی شد
بازدید مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش از محل برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام

در این دیدار میکائیل باقری معاون اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، رمضانعلی دشتکی مشاور رسانه‌ای معاونت پرورشی و فرهنگی، اسماعیلی بحری‌زاده، مشاور فرهنگی معاون وزیر آموزش و پرورش، اعضای کمیته‌های اجرایی و داوران این دوره از مسابقات او را همراهی کردند.

مسیب‌زاده نیز در این بازدید گفت: «خدا را شکر می‌کنیم که میزبانی آستان مقدس قرآن را خواهیم داشت. امسال مسئول برگزاری ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان هستیم.»

او همچنین در ادامه تاکید کرد: «این نگاه را باید تقویت کنیم که ما خادم قرآن هستیم.»

در این بازدید حجت‌الاسلام‌ سیدمصطفی حسینی به عنوان رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه نکاتی درباره برگزاری این دوره از مسابقات به داوران و اعضای کمیته‌ها بیان کرد. باقری در ادامه این بازدید درباره روند برگزاری این دوره از مسابقات و فعالیت هر کمیته توضیحاتی ارائه کرد.

ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانش‌آموزان جهان اسلام هم‌زمان با مسابقات سراسری جهان اسلام از ۱۹ تا ۲۵ فروردین سال 98 در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) تهران برگزار خواهد شد.

در مجموع 5 مسابقه تحت عنوان مسابقه بزرگسالان جهان اسلام، دانش‌آموزان جهان اسلام، نابینایان، طلاب علوم دینی و بانوان جهان اسلام برگزار خواهد شد. مرحله مقدماتی این کار در حدود یک ماه گذشته آغاز و تیم جمهوری اسلامی ایران در دو دسته خواهران و برادران انتخاب شد.

تاکنون حدود 100 نفر، 60 پسر و 40 دختر از 33 کشور در دو رشته حفظ و قرائت در این مسابقات شرکت کرده‌اند. این مسابقات سال گذشته با حضور 31 کشور با بیشترین کشور شرکت‌کننده در 5 دوره برگزار شد و امسال تعداد شرکت‌کننده‌ها رشد داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار