معاون استاندار سمنان خبر داد:

توزیع بیش از 1000 تن سیب و پرتقال در سمنان

سمنان (پانا) - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان از توزیع بیش از یک هزار تن سیب و پرتقال در این استان از روز شنبه هفته آینده خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۱۶۵۳
لینک کوتاه کپی شد
توزیع بیش از 1000 تن سیب و پرتقال در سمنان

حبیب‌الله خجسته‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در گزارشی به مردم اظهار داشت: 15 جلسه ستاد تنظیم بازار در سال 97 در استان سمنان تشکیل شده است.‌

وی تصریح کرد: برای تأمین میوه شب عید با تمهیدات اندیشیده شده از سوی دولت، تاکنون 372 تن سیب و 654 تن پرتقال به استان سمنان فرستاده و در سردخانه‌های نقاط مختلف استان ذخیره شده است و از روز شنبه هفته آینده توزیع خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان افزود: توزیع میوه شب عید توسط 145 غرفه صورت می‌گیرد که از این تعداد، 74 غرفه متعلق به اصناف، 33 غرفه مربوط به سازمان تعاون روستایی، چهار غرفه شهرداری و 35 غرفه متعلق به روستاهای با جمعیت زیاد است.

خجسته‌پور گفت: بین گرانی و گران‌فروشی تفاوت قائل هستیم و مردم مطمئن باشند که بازرسان در طول ایام نوروزی و پیش از آن اقدامات لازم را انجام خواهند داد و همگی باید تلاش کنیم تا روحیه نشاط و امید را به مردم انتقال دهیم.

وی تصریح کرد: برای میزبانی از مسافران نوروزی، یک هزار و 523 کلاس درس مدارس با درجه‌بندی و سطح امکانات متفاوت در همه شهرهای استان سمنان تجهیز و مهیا شده است که با ظرفیت 12 هزار و 200 نفر آماده خدمت به میهمانان نوروزی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اضافه کرد: تولید اپلیکیشن‌های اطلاع‌رسانی در این استان انجام شده و نوروز امسال مورد استفاده مسافران قرار خواهد گرفت.‌

خجسته‌پور افزود: اقدامات کارشناسی به‌منظور نصب تابلوهای راهنما در ورودی شهرها توسط پلیس راه به انجام می‌رسد و عملیات اجرایی نیز توسط اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان صورت می‌گیرد؛ دستور لازم برای نصب تابلوهای اطلاع‌رسانی به مسافران صادر شده است.

وی تصریح کرد: ایجاد پایگاه‌های اطلاع‌رسانی به مسافران در دستور کار جدی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی است و تمام امکانات به‌منظور آگاهی‌بخشی کامل به مسافران در خصوص توانمندی‌های گردشگری استان به کار گرفته خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اضافه کرد: مدیریت شهری و روستایی استان سمنان تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا مناسب‌ترین میزبانی از مسافران نوروزی را به انجام رساند.

خجسته‌پور بیان کرد: آیین‌های بومی و محلی در قالب جشنواره‌های مختلف در طول نوروز 98 احیا و اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: احیای سنت شب‌نشینی در روستاهای استان سمنان، اجرای برنامه‌های شاد و متناسب با نوروز و بهار و استقبال از مسافران از برنامه‌های نوروزی استان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بیان کرد: ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان سمنان از دی‌ماه 97 در قالب 9 کمیته کار خود را آغاز کرده است.‌

خجسته‌پور با بیان اینکه گردشگران نوروزی و میهمانان دارای در طول سفر نیازمند امنیت، سلامت و اسکان هستند، اظهار داشت: در حوزه تأمین امنیت چه در بحث مسافران نوروزی و چه اهالی استان که به دیگر مناطق کشور سفر می‌کنند، اقدامات مطلوبی به انجام رسیده است.‌

وی تصریح کرد: به‌منظور تأمین سلامت مسافران نوروزی، آشکارسازی مناطق پرخطر به انجام رسیده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: ایجاد کمپ‌های نوروزی، پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و استراحتگاه‌های محلی از اقدامات مسؤولان ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی به‌منظور انجام سفر ایمن و سلامت در استان است.‌

خجسته‌پور بیان کرد: انجام اقدامات در راستای بهسازی و نوسازی بافت‌های شهری و روستایی، اصلاح سیستم‌های روشنایی معابر، ایجاد غرفه‌های نمایشگاهی و آماده‌سازی مراکز اسکان از دیگر برنامه‌های استان به‌منظور استقبال از مسافران نوروزی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار