فرماندار خوسف : برپایی نمایشگاه صنایع دستی خراسان جنوبی در گواب خوسف

خوسف (پانا) ـ فرماندار خوسف از برپایی نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات کشاورزی دامی و عشایری استان در ۲۲ غرفه در مجموعه گردشگری گواب خوسف خبرداد.

کد مطلب: ۹۰۱۵۱۵
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار خوسف : برپایی نمایشگاه صنایع دستی خراسان جنوبی در گواب خوسف

محمدشفیعی فرماندار خوسف در ستاد تسهیلات سفر شهرستان خوسف،گفت: ستاد تسهیلات سفر شهرستان خوسف با موضوع بررسی تقویم برنامه های فرهنگی، ورزشی، سلامت و گردشگری شهرستان در ایام نوروز برگزار شد.

اواسلامی شهر، شهرستان و روستاها، دهیاران و هنرمندان تقویم گردشگری، فرهنگی و مذهبی نوروز ۹۸ تنظیم شده تا مسافران و گردشگرانی که به خوسف سفر می کنند علاوه بر بازدید از مناطق مختلف، از برنامه های فرهنگی ورزشی و مذهبی نیز بهرمند شوند.


محمد شفیعی افزود: منطقه گردشگری عشایری گواب در شهر خوسف و فاز اول دهکده گردشگری در روستای فاطمیه نصرآباد برای روزهای عید نوروز آماده می شود و نخستین برنامه مراسم تحویل سال و روز اول نوروز در امامزاده سید ابوالقاسم (ع) روستای نصرآباد برگزار خواهد شد و دومین برنامه نیز در روز وفات حضرت زینب (س) در امامزاده شاه سلطان (ع) گولگ بخش جلگه ماژان خواهد بود.


او افزود: بر اساس تقویم نوروزی استان جشنواره بازی های بومی محلی در سوم نوروز به میزبانی روستای گیمنج بخش جلگه ماژان به صورت استانی برگزار می شود ، مردم شهرستان ، مساقران و گردشگران و بخصوص خوری های مقیم دیگر شهرهای کشور در چهارمین روز نوروز میهمان روستای هدف گردشگری و بهشت سنگ های قیمتی خور و رود پتو خواهند بود تا بیشتر با این سنگ ها و اشتغال ایجاد شده در منطقه آشنا شوند.


شفیعی تصریح کرد: جشنواره های بومی محلی و برنامه های فرهنگی مذهبی ششم نوروز در روستای معدن قلعه زری، و هفتم نوروز در روستای هدف گردشگری آرک ، هشتم نوروز در دق اکبرآباد با برگزاری مسابقات، دهم نوروز، محله عشایری شاهمردی و آشنایی با زندگی عشایری و افتتاح خانه های جدید محله، یازدهم نوروز جنگل نخاب با برگزاری مسابقات اتومبیل رانی، دوازدهم نوروز، آب ترش شهرستانک براکوه و آشنایی با خواص این آب، سیزدهم روستاهای نصرآباد و گیو، چهاردهم به مناسبت عید مبعث در امامزاده شاه سلیمان علی (ع)، پانزدهم در روستا و دهکده گردشگری فاطمیه نصرآباد و شانزدهم نیز در مجموعه آبگرم لوت برنامه گذاشته شده است.


در این نشست اعلام شد ستاد اسکان شهرستان نیز دبیرستان شهید سید مصطفی خمینی (ره) در خیابان شهید فهمیده شهر خوسف می باشد همچنین در صورت مساعد بودن هوا ، خانه های دهکده صنایع دستی و کپرهای مجموعه گردشگری گواب در خدمت مسافران و گردشگران خواهد بود.


در مناطق عشایری جنگل نخاب و شاهمردی نیز کپرها و خانه هایی ویژه مسافران و گردشگران احداث شده و در طول مردم می توانند از آنها استفاده کنند.

برپایی نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات کشاورزی دامی و عشایری استان در 22 غرفه در مجموعه گردشگری گواب و برپایی سیاه چادرهای عشایری در خور و دیگر مناطقی که جشنواره برگزار شود ، محصولات خود را به نمایش و فروش خواهند گذاشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار