افزایش ۱۳ درصدی صید کیلکا در دریای خزر

تهران (پانا) - در ­۱۰ ماهه امسال بیش از ۲۱ هزار تن ماهی کیلکا از دریای خزر صید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد افزایش داشته است.

کد مطلب: ۹۰۱۲۶۸
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۱۳ درصدی صید کیلکا در دریای خزر

به گزارش وزارت­ جهاد کشاورزی، مدیر کل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران­ با بیان این مطلب گفت: سال گذشته ۱۸ هزار و ۶۳۰ تن ماهی کیلکا از خزر صید شد.
مختار آخوندی افزود: این میزان صید توسط ۷۴ فروند شناور در استان‌های گیلان و مازندران انجام شد که ۴۴ فروند آن مربوط به استان مازندران و ۳۰ فروند استان گیلان بوده است.
وی میزان صید کیلکا در استان مازندران را ۱۵ هزار و ۸۸۰ تن عنوان کرد و گفت: این میزان صید در مقایسه با ­مدت مشابه سال ۹۶ حدود ۲۲ درصد رشد نشان می‌دهد.
آخوندی با بیان این که در مدت یاد شده در استان گیلان ۵۱۳۸ تن کیلکا صید شد، تصریح کرد: این میزان صید در مقایسه با ­مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد کاهش داشته است.
وی درباره قیمت ماهی کیلکا نیز اظهار داشت: امسال قیمت هر کیلوگرم ماهی کیلکا به صورت عمده فروشی برای مصارف انسانی بین ۲۵۰۰ تا ۳ هزار تومان و برای مصارف پودر ماهی بین ۱۶۰۰ تا ۱۸۰۰ تومان است.
مدیر کل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات با اذعان به این که در حوزه دریای خزر برنامه توسعه صیادی نداریم، گفت: هدف سازمان شیلات در دریای خزر حفظ اشتغال موجود، ثبات بهره‌برداری از ذخایر و همچنین صید اقتصادی توسط صیادان است.
وی اضافه کرد:­ ­­صید ماهی کیلکا در دو مقطع سال در اوایل اردیبهشت و پاییز به علت فصل تخم‌ریزی متوقف می‌شود.
آخوندی گفت: ­­امسال صید کیلکا تا آخر اسفند ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار