بودجه 98 به مجمع تشخیص رفت

تهران (پانا) - مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه را برای تعیین تکلیف نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داد.

کد مطلب: ۹۰۱۲۵۵
لینک کوتاه کپی شد
بودجه 98 به مجمع تشخیص رفت

بهروز نعمتی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با پانا با اشاره به اینکه شورای نگهبان برای سومین بار به لایحه بودجه 98 کل کشور ایراد گرفته است، اظهار کرد: «نمایندگان مجلس در رای گیری روز گذشته (سه‌شنبه) اعلام کردند در صورتی که شورای نگهبان بار دیگر ایرادی به لایحه بودجه سال 98 کل کشور بگیرد این ایرادات به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع خواهد شد.»

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که شورای نگهبان سه ایراد به لایحه بودجه سال 98 کل کشور گرفته است، گفت: «این ایرادات از سوی مجلس شورای اسلامی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد و قرار است در جلسات این مجمع بررسی شود.»

به گزارش پانا، شورای نگهبان نخستین بار 19 ایراد به لایحه بودجه سال 98 کشور گرفت که این ایرادات در کمیسیون تلفیق بودجه بررسی و در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برطرف شد.

با این حال شورای نگهبان مصوبه ارسالی مجلس را دوباره بازگرداند با این تفاوت که در بار دوم 11 ایراد به لایحه بودجه گرفته شده بود.

نمایندگان مجلس روز گذشته (سه‌شنبه) لایحه بودجه سال 98 کشور را بررسی کرده و با رفع ایرادات شورای نگهبان، لایحه بودجه را دوباره با قید این شرط که این آخرین بار است که بودجه در مجلس بررسی می‌شود، به شورای نگهبان فرستاند ولی عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که این شورا مجددا 7 ایراد به لایحه بودجه گرفته است.

نکته قابل توجه اینجاست که کدخدایی در صفحه توئیتر خود نوشت که 7 ایراد از سوی شورای نگهبان به لایحه بودجه سال 98 گرفته است ولی نعمتی گفت که این ایرادات 3 مورده بوده است.

با این حال و به رغم این تناقض، بر اساس گفته‌های نعمتی، لایحه بودجه برای تعیین تکلیف نهایی راهی مجمع تشخیص مصلحت نظام شده است.

در صورتی که اعضای مجمع در جلسه روز شنبه بودجه را با قید فوریت بررسی نکنند، بر اساس قانون، دولت باید بودجه سه دوازدهم به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار