رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای : می خواهیم نظام آموزش عالی مهارتی را در بین افراد معتبر کنیم

تهران (پانا) - ابراهیم صالحی عمران می گوید که ما می خواهیم نظام آموزش عالی مهارتی را در بین افراد معتبر کنیم چون دانشگاه فنی و حرفه ای آثار اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و سیاسی برای افراد دارد. این آموزش ها یک ضرورت برای جامعه و افراد به حساب می آید.

کد مطلب: ۹۰۰۷۵۷
لینک کوتاه کپی شد
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای : می خواهیم نظام آموزش عالی مهارتی را در بین افراد معتبر کنیم

ابراهیم صالحی عمران در نشستی که در دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار شد، گفت: از لحظه ورودم به دانشگاه فنی و حرفه ای مشکلاتی مانند کمبود تجهیزات، نیروی انسانی و برنامه درسی متناسب با بازار کار وجود داشت که باید اقدامات از سوی سیاست گذاران صورت می گرفت.

او ادامه داد: در طول سال گذشته سعی کردیم اصلاحات مختلفی صورت بگیرد در کنار آن معظلی در کشور برای شکل گیری آموزش های فنی و حرفه ای وجود دارد و آن بحث های فرهنگی توجه به آموزش های مهارتی است. معتقدیم آموزش های فنی و حرفه ای و عالی مهارتی در جامعه بین نسل دانش آموزی، دانشجویی، خانواده ها، ذینفعان و کارفرمایان جا نیافتاده است و این خلا وجود دارد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: دانش آموزان وقتی وارد نظام آموزش عمومی می شوند، ۶ سال تحصیلی سال های حساس و در اختیار آموزش و پرورش است و باید برنامه های خوب و راهنماهای آموزشی در این ۱۲ سال شکل بگیرد زیرا در جهت گیری و مسیر ادامه تحصیل کار آنان موثر است.

صالحی عمران گفت: تعداد بالای متقاضیان ادامه تحصیل در رشته های نظری نشان از این است که در ۱۲ سال گذشته نتوانستیم مسیر کار و راهنماهایی را صورت دهیم. بخش اعظم آموزش ما در دوره متوسطه است و افراد پس از آن وارد بازار کار می شوند.

او ادامه داد: ما می خواهیم نظام آموزش عالی مهارتی را در بین افراد معتبر کنیم چون دانشگاه فنی و حرفه ای آثار اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و سیاسی برای افراد دارد. این آموزش ها یک ضرورت برای جامعه و افراد به حساب می آید.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای به تاکید مقام معظم رهبری درباره آموزش های کارامد اشاره کرد و گفت: آموزش های عالی و مهارتی جز شاخص های توسعه کشورها محسوب می شود. برای تبلیغ این آموزش ها و هدایت دانش آموزان و دانشجویان باید اقدامات موثری انجام و مهارت عملی را در بین آنان ترویج دهیم.

صالحی عمران گفت: یکی از مهم ترین عامل جذابیت این دانشگاه نزدیک کردن فارغ التحصیلان این دانشگاه به بازار کار است لذا تغییر برنامه های درسی را تا مهر سال اینده در دوره های پیوسته ها کاردانی که بیش از ۶۰ درصد دانشجویان را دربردارد بازنگری می شود و با رویکرد توجه به نیازهای مهارتی بازار کار خواهد بود.

او افزود: جلسه شورای عالی سنجش و پذیرش هفته آینده برگزار خواهد شد تا بتوان دانش آموزان نظری هم وارد رشته های فنی و حرفه ای کنیم. بر روی برنامه های کاردانی هم کار خواهد شد تا رشته های جدیدتری وارد دانشگاه شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای آماده سازی نیروی کار را برای وارد شدن به بازار کار بعد از فارغ التحصیلی به عنوان سیاست اصلی دانشگاه دانست و گفت: سند راهبردی دانشگاه تصویب شده و برای معرفی و برند سازی دانشگاه از سال آینده در این مسیر گام برمی داریم. در سال آینده ۱۶ مرکز نوآوری افتتاح می شود که این موضوع به تجاری سازی آموزش ها کمک می کند.

صالحی عمران درباره تحقق بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری گفت: این موضوع در برنامه های راهبردی ما دیده خواهد شد و در شرایط خاص کنونی جامعه مهم این است که ساخت سرمایه و نیروی انسانی را داشته باشیم. عدم توجه به منابع انسانی و آموزش مطلوب نیست و در این راستا به آموزش همراه با تولید توجه خواهیم داشت تا گامی در تحقق این بیانیه داشته باشیم.

او به فناوری های نوین اشاره کرد و افزود: یکی از برنامه های راهبردی ما توجه به آموزش های کوتاه مدت و مجازی است بنا داریم توسعه آموزش های عمومی را با استفاده از فصای مجازی داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار