یک میلیون مترمربع از اراضی مرغوب بیت‌المال اردبیل ‌رفع تصرف شد

اردبیل (پانا) - فرمانده یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی اردبیل از برخورد قاطع با زمین‌خواران و رفع تصرف از اراضی مرغوب بیت‌المال در استان خبر داد و گفت: امسال بیش از یک میلیون مترمربع از اراضی زیرپوشش استان به ارزش ۴۳۰ میلیارد تومان رفع تصرف شد.

کد مطلب: ۹۰۰۶۵۵
لینک کوتاه کپی شد
یک میلیون مترمربع از اراضی مرغوب بیت‌المال اردبیل ‌رفع تصرف شد

فرهاد احدی در جلسه بررسی اقدامات رفع تصرف اراضی ملی در اردبیل اظهار داشت: عملیات رفع تصرف از اراضی بیت‌المال در شهرستان پارس‌آباد، با اجرای 23 فقره احکام صادره از مراجع دادگستری شهرستان پارس‌آباد در دو مرحله بهمن‌ماه امسال به مرحله اجرا گذاشته شد .

او گفت: مساحت اراضی رفع تصرف شده در داخل محدوده شهرستان پارس‌آباد به مقدار 380 هزار مترمربع بوده و برابر نظر کارشناسان ارزش ریالی این اراضی بالغ بر 400 میلیارد تومان ارزیابی شده است .

فرمانده یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان افزود: اجرای این عملیات با پیگیری و بکارگیری بیش از 500 نفر از همکاران انتظامی، یگان حفاظت و کارکنان اداره کل و نیروهای گروه‌بندی تخریب و بهره‌گیری از 30 دستگاه انواع لودر و کامیون‌های سنگین و نیمه سنگین با موفقیت کامل انجام شد .

احدی بیان کرد: در این ماموریت مهم بیش از 50 باب مغازه شامل پارکینگ خودرویی، بنگاه‌های تجاری مصالح ساختمانی، تعمیرگاه‌های خودرویی، فروش قطعات و کارگاه‌ها و غیره و 22 قطعه زمین زراعی و باغات میوه با یک هزار اصله اشجار میوه واقع در محدوده داخل شهرستان که از سال‌های گذشته از سوی تعدادی از زمین‌خواران به انحای مختلف تصرف و یا ما بین اشخاص خرید و فروش شده بود، ضمن خلع ید تمامی اراضی تصرف شده، تخریب مستحدثات و رفع تصرف اراضی بیت‌المال انجام شد .

او تصریح کرد: برابر اظهار نظر کارشناسان حاضر در زمان اجرای احکام، این مقدار رفع تصرف اراضی و مستحدثات موجود در گستره جغرافیایی به طول بالغ بر یک کیلومتر کنار جاده مواصلاتی و در حریم داخل شهرستان پارس‌آباد واقع شده، در استان اردبیل بی سابقه و در سطح کشور بی نظیر ارزیابی شده که این اقدام گسترده و ارزشمند از قدرت بازدارندگی موثری در مقابله قاطع و به موقع با زمین‌خواران برخوردار است .

فرمانده یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان با اشاره به میزان عملکرد یگان حفاظت و شهرسازی استان در سال 97 گفت: در راستای پیگیری و مقابله با زمین‌خواری و هر گونه تصرف به اراضی بیت المال امسال با حمایت و پشتیبانی مراجع قضایی دادگستری و تلاش مامورین یگان حفاظت و مشارکت ماموران انتظامی شهرستان‌های تابعه استان، بیش از یک میلیون مترمربع از اراضی تحت پوشش استان به ارزش 430 میلیارد تومان رفع تصرف شده که در مقایسه با سال گذشته، میزان عملکرد یگان حفاظت استان در رفع تصرف اراضی تحت پوشش با یک هزار و 240 درصد افزایش بی‌سابقه برخوردار است .

احدی افزود: مقابله جدی و قاطع و رفع تصرف از اراضی تحت پوشش اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل با هماهنگی مراجع قضایی و انتظامی به صورت شبانه‌روزی در دستور کار ماموران گشت‌های یگان حفاظت اداره کل راه وشهرسازی استان است .

او اظهار کرد: به اشخاصی که در محدوده همجوار با اراضی تحت پوشش اداره کل، قصد خرید اراضی برای احداث بنا، زراعت و غیره را دارند توصیه می‌شود قبل از هرگونه اقدام به خرید زمین از اراضی مورد نظر مراتب را با مراجعه حضوری به معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان و در شهرستان‌ها نیز از ادارات راه و شهرسازی استعلام و پیگیری کنند تا در دام زمین‌خواران و متصرفان به اراضی بیت‌المال گرفتار نشوند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار