دانش‌آموزی که خلبان ماهر کوادکوپتر در سطح بین المللی است

مهران رحمان زاده: عقب‌ماندگی در درس را بهانه ای برای انجام کارهای فوق برنامه قرار ندهید

تبریز ( پانا ) - دانش‌آموز نمونه آذرشهری و خلبان ماهر کوادکوپتر سرعتی که عازم مسابقات کره جنوبی است و به هم سن و سال های خود می گوید: عقب‌ماندگی در درس را بهانه ای برای انجام کارهای فوق برنامه قرار ندهید، با پشتکار می توان به تمام انرژی‌های منفی غلبه کرد.

لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزی که خلبان ماهر کوادکوپتر در سطح بین المللی است

مهران رحمان‌زاده دانش آموز دبیرستان نمونه شهید غفاری آذرشهر و خلبان ماهر کوادکوپتر سرعتی بعد از کسب مقام نخست مسابقات بین‌المللی رباتیک «فیرا کاپ ۲۰۱۹» دانشگاه صنعتی امیر کبیر تهران به کره جنوبی اعزام می‌شود.

او می‌گوید: کوادکوپتر یکی از انواع وسایل پهپاد است که به دلیل داشتن قدرت مانور فوق‌العاده و پروازهایی با تعادل بالا از کاربردهای بسیار گسترده برخوردار است. در سال‌های اخیر توجه شرکت‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی بیش از پیش به این نوع از پهپادها جلب شده‌ است که به همین دلیل پیشرفت چشم‌گیری در امکانات و پرواز این نوع از پرنده‌ها مشاهده می‌کنیم.

به گفته‌ی این دانش آموز، کوادکوپترها در زمینه‌های تحقیقاتی، نظامی، تصویربرداری و تفریحی از کاربرد بالا و روزافزونی برخوردارند.

رحمان‌زاده ادامه می‌دهد: امروزه کوادکوپترهای تفریحی و حرفه‌ای تصویربرداری ز جذابیت بسیار بالایی برخوردارند و بازار بزرگی از محصولات رادیو کنترلی را در جهان به خود اختصاص داده‌‌اند و امروزه مسابقات پهپادها هم در سراسر نقاط جهان برگزار می‌شود که این مسابقات در دو دسته داخل ساختمان و ریس طراحی می‌شوند و شرکت‌کنندگان میتوانند در این دو دسته به رقابت بپردازند. این شاخ‌ای بسیار پر هزینه است زیرا در صورت crash (سقوط) امکان دارد هزینه‌ ساخت دوباره‌ کل کواد را به همراه داشته باشد.

در ادامه گفت و گوبا این دانش اموز ساعی را می‌خوانید:

خودتان را معرفی کنید ؟

بنده مهران رحمان زاده هستم دانش آموز کلاس نهم از دبیرستان نمونه دولتی شهید غفاری آذرشهر و فعال در عرصه رباتیک در پژوهشسرای دانش‌آموزی خواجه نصیر فعالیت می کنم.

اخیراً در چه مسابقاتی شرکت کردید و چه مقامی را کسب کردید؟

اخیرا در مسابقات هوافضای دانشگاه امیرکبیر مقام ششم و در مسابقات بین المللی رباتیک دانشگاه امیرکبیر برای اعزام به کره جنوبی مقام اول را کسب کردم. ضمناً مقام اول ۴ دوره پیاپی از مسابقات تیمی دانش آموزان پژوهشسراهای استان را در رشته ربات های عمود پرواز کسب کرده‌ام.

برای آینده تحصیلی و شغلی خودتان چه تصمیمی دارید؟

با کسب این مقام ها رزومه‌ی برای شغل آینده‌ام در دست دارم.

در طول روز چندساعت مطالعه و کار تحقیقاتی انجام می‌دهید ؟

در طول روز حدود سه الی چهار ساعت مطالعه درسی دارم و حدود یک ساعت صرف تمرین خلبانی کوادکوپتر سرعتی میکنم.

چه ویژگی مثبتی در شما هست که عامل موفقیت‌ در خلبانی کوادکوپتر شده است؟

دید سه‌بعدی و دقیق به تصاویر و فیلم‌ها ویژگی خلبان‌های پرنده سرعتی است.

اوقات فراغت‌تان را چگونه سپری می کنید؟

اکثرا در طول اوقات فراغت به پیست‌های پروازی مختلف می‌روم و پروازهای جدیدی تجربه می‌کنم

به عنوان یک دانش‌آموز موفق توصیه شما برای دیگر دانش‌آموزان چیست؟

توصیه می‌کنم عقب‌ماندگی در درس را بهانه برای انجام کارهای فوق برنامه قرار ندهند، با پشتکار به تمام انرژی‌های منفی غلبه کنید.

می خواهید از چه کسانی تشکر کنید ؟

اولاً از خانواده‌ام برای تمام زحمات و رنج‌هایی که برای تهیه تجهیزات و سایت‌های پروازی کشیده‌اند صمیمانه سپاسگزارم و دستشان را می بوسم. ثانیاً از مدیریت و تمام عوامل دبیرستان نمونه شهید غفاری برای تمام همکاری‌های انجام شده سپاسگزارم. ثالثاً از مدیریت آموزش و پرورش شهرستان آذرشهر و مدیر کل محترم آموزش و پرورش استان که تابه حال مشوق ما بوده‌اند، قدردانی می‌کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار