انتقال پرحاشیه میزبان فینال لیگ برتر والیبال؛ وقتی تهران جای تبریز را می‌گیرد

اکبری: در فدراسیون مصوبه امضا می‌کنند اما یکباره تصمیمات تغییر می‌کند/ پورحسن: پیش از گفته بودیم تهران گزینه اول میزبانی است

تهران (پانا) – در حالی که پیش از این شهر تبریز به عنوان میزبان فینال لیگ برتر والیبال انتخاب شده بود، روز جمعه مکان این بازی به تهران تغییر کرد تا اختلاف نظر بین مدیران سازمان لیگ برتر والیبال و باشگاه‌های فینالیست به اوج برسد.

کد مطلب: ۹۰۰۲۱۳
لینک کوتاه کپی شد
انتقال پرحاشیه میزبان فینال لیگ برتر والیبال؛ وقتی تهران جای تبریز را می‌گیرد

ماجرای تعیین میزبان فینال لیگ برتر والیبال را باید چالش جدید فدراسیون والیبال ایران دانست. از مدت‌ها قبل تبریز به عنوان شهر میزبان برای فینال این دوره لیگ برتر والیبال انتخاب شد اما به یکباره روز جمعه رئیس سازمان لیگ والیبال از تغییر شهر میزبان سخن گفت و اعلام کرد که سالن 12 هزار نفری ورزشگاه آزادی شهر تهران در اختیار فدراسیون والیبال قرار گرفته است و به این ترتیب رقابت فینال و رده‌‌بندی در این سالن برگزار خواهد شد.

همین موضوع باعث ایجاد اختلاف و درگیری در لیگ برتر والیبال شد به طوری که یکی از فینالیست‌ها اعلام کرد حاضر نیست تغییری در برنامه فینال ایجاد شود. البته منوچهر پورحسن پیش از این اعلام کرده بود اولویت فدراسیون سالن 12 هزار نفری آزادی است اما اگر در آن زمان این سالن در اختیار فدراسیون قرار نگرفت، فینال را در شهر تبریز برگزار می‌کنیم. با این حال، پیش از این هم فدراسیون به باشگاه‌ها اعلام کرده بود تبریز شهر نهایی برای میزبانی فینال لیگ برتر والیبال است اما ناگهان تصمیم عوض شد.

اکبری: دلیل تصمیمات یک شبه را نمی‌فهمم

پس از این تغییر میزبانی، اولین اقدام از سوی حسین خوش‌نظر مدیر ورزشی باشگاه سایپا اعلام شد که آنها اعلام کردند ما هنوز موافقت خودمان را برای این تغییر میزبانی اعلام نکرده‌ایم و مخالف هستیم. باشگاه سایپا بلیت رفت و برگشت و هتل را هم در شهر تبریز رزرو کرده است و به همین علت موافق این جابه‌جایی نیست.

پیمان اکبری سرمربی تیم والیبال سایپا هم در مورد تغییر محل میزبانی فینال رقابت‌های لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور از تبریز به سالن 12 هزار نفری آزادی به پانا گفت: من واقعا دلیل این تصمیمات یک‌شبه را نمی‌فهمم. در فدراسیون جلسه می‌گذارند، مصوبه می‌شود و همه هم امضا می‌کنند و تبریز به عنوان میزبان انتخاب می‌شود اما به یکباره همه تصمیمات تغییر می‌کند.

وی ادامه داد: به ما اعلام کردند سالن 12 هزار نفری تا زمان برگزاری بازی فینال آماده نمی‌شود و به همین دلیل مسابقات باید در تبریز برگزار شود. فعلاً هم ما به عنوان تیم فینالیست نمی‌دانیم زمان برگزاری فینال چه موقع است.

اکبری در پایان گفت: از روز اول اعلام شد رقابت‌های فینال و رده‌بندی در ارومیه یا تبریز برگزار شود چون امکانات خوبی دارند. جلسه هم برگزار شد و همه تیم‌ها حضور داشتند. نامه‌ای هم به ما در تاریخ هشتم اسفند ارسال شد و همه باشگاه‌ها امضا کرده بودند، نمی‌دانم چرا به یکباره باید با تغییر مکان فینال روبه‌رو شویم.

پورحسن: مسئولان باشگاه سایپا خواسته غیرمنطقی دارند

البته در این میان شنیده می‌شود یکی از دلایلی که باشگاه سایپا با تغییر میزبانی مخالفت کرده است به این خاطر است که ورامینی‌ها درخواست داده‌اند که بازی فینال در سالن 12 هزار نفری آزادی و در تهران برگزار شود تا تماشاگرانشان به آسانی به سالن بیایند و بازی را از نزدیک ببینند و به همین خاطر سایپایی‌ها هم با این موضوع مخالفت کردند.

منوچهر پورحسن، رئیس سازمان لیگ برتر والیبال، در واکنش به این شایعه به پانا گفت: به هیچ عنوان چنین چیزی مطرح نیست. مسئولان باشگاه سایپا خواسته غیرمنطقی دارند، ما با هیچ تیمی دشمن نیستیم و قرار نیست اوضاع را به سود یک تیم دیگر پیش ببریم. ما پیش از این جلسه‌ای داشتیم و به همه تیم‌ها اعلام کردیم گزینه نخست میزبانی تهران است اما در صورتی که شرایط مهیا نشد آن وقت تبریز گزبنه بعدی خواهد بود. در سالن آزادی قرار بود برنامه‌هایی برگزار شود و ما نگران بودیم که شاید شرایط برگزاری فینال مهیا نشود به همین خاطر شهر دوم را هم انتخاب کردیم. پس از اینکه اعلام شد مسابقات سوارکاری به پایان رسیده است ما هم بلافاصله اقدام کردیم و به تیم‌ها هم اعلام شد بازی فینال در سالن آزادی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: تلاش ما این است با توجه به برگزاری دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و العین امارات در روز 21 اسفند ، نخستین تمرین تیم‌ها روز 22 اسفند برگزار شود و نخستین بازی فینال را نیز روز 23 اسفند برگزار کنیم.‎ سالن آزادی بسیار بزرگ است و امنیت بالایی دارد. علاوه بر این تمام تلاش ما این است که تماشاچیان بیشتری را به سالن‌ها بکشانیم. ما نباید اصل ورزش و تماشاگران ورزشی را به خاطر عده‌ خاصی زیر سؤال ببریم.

در جستجوی تاریخ فینال

به خوبی مشخص است که فدراسیون در تلاش است مصوبه‌های خود را در مورد مکان برگزاری فینال تغییر دهد، اما نکته مورد توجه این است که زمان برگزاری فینال هم نامشخص است.

پورحسن اعلام کرده بود که در صورتی که تکلیف رقابت‌های نیمه‌نهایی به بازی سوم نکشد، فینال و رده‌‌بندی هجدهم اسفند در تبریز برگزار می‌شود. برنامه‌ای که حالا تغییر کرده و مشخص نیست، زمان و مکان بازی فینال چه تاریخی و در کجا خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار