قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی: آموزش و پرورش پرچم‌دار اصلاحات در کشورهای توسعه یافته است

تهران‌ (پانا) - قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی مهم‌ترین عامل انتقال فرهنگ را آموزش و پرورش و در راس آن مربیان و دانش‌آموزان دانست و تاکید کرد که تکیه‌گاه سازمان دانش‌آموزی باید مربیان و دانش‌آموزان باشند.

کد مطلب: ۸۹۹۸۹۵
لینک کوتاه کپی شد
قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی: آموزش و پرورش پرچم‌دار اصلاحات در کشورهای توسعه یافته است

انتخابات هشتمین دوره مجامع اعضا و ششمین دوره مجمع مربیان سازمان دانش‌آموزی کشور صبح امروز کار خود را با حضور امیرعلی نعمت‌اللهی، قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی، محمد روشنی، قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی و علی رمضانی، مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش آغاز کرد.

روشنی در ابتدای این مراسم خطاب به حاضران گفت: «خوشحالم چهره‌هایی را امروز می‌بینم که رای آوردند و به عنوان رکن چهارم سازمان دانش‌آموزی یعنی کنگره اعضا انتخاب شدند. براساس ماده ۱۳ اساسنامه سازمان یکی از مهم‌ترین رکن‌ها کنگره اعضا و مجمع مربیان است.»

او گفت: «مهم‌ترین، بارزترین و مشخص‌ترین مولفه‌ای که آینده یک کشور را مشخص می‌کند آموزش و پرورش است. برای نظر دادن درباره آینده کشور به آموزش و پرورش آن کشور و برنامه‌ریزی‌های آموزش و پرورش آن نگاه می‌کنند.»

روشنی پرچم‌دار اصلاحات در کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه را آموزش و پرورش دانست و گفت: «مهم‌ترین رکن این پرچمداری مربی و دانش‌آموز است. هر کشوری که زمینه ایجاد مشارکت مربیان و دانش‌آموزان را فراهم کند یقینا موفق است.»

قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی گفت: «امروز سازمان افتخار دارد که اعضای مربیان و دانش‌آموزان به عنوان رکن رکین این موضوع پیش‌قدم شده‌اند و در حیطه مهارت‌های اجتماعی، روش‌ها و منش‌ها فعالیت دارند.»

روشنی مهم‌ترین موضوع امروز کشور را استمرار و بقای جامعه دانست و افزود: «مهم‌ترین، بارزترین و شاخص‌ترین مولفه که استمرار یک کشور را مشخص می‌کند انتقال فرهنگ، باورها، ارزش‌ها، اخلاق و منش‌ها از طریق دانش‌آموزان است.»

او ادامه داد: «هر کشوری که موفق شود و این شاخصه‌ها را به نسل بعدی انتقال دهد موفق است. مهم‌ترین عامل انتقال این فرهنگ آموزش و پرورش و در راس آن مربیان و دانش‌آموزان است.»

قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی درباره نحوه انتخابات مجمع اعضا گفت: «ما ۷۱۹ شهرستان داریم که انتخابات در ۴۵ هزار مدرسه و ۵۷ هزار گروه برگزار شد. از هر مدرسه ۳ نفر که مجموعا ۱۳۵ هزار دانش‌آموز در شهرستان به عنوان اعضای مجامع اعضا انتخاب شدند و از این تعداد ۵ هزار و ۷۵۲ دانش آموز به عنوان عضو هیات رئیسه در شهرستان‌ها معرفی شدند.»

روشنی افزود: «در نهایت ۲۵۶ نفر به مرحله استانی راه یافتند که از آنان ۶۴ نفر، مشتمل بر ۳۲ نفر مرد و ۳۲ نفر زن امروز در مجمع کشوری حضور دارند‌.»

او درباره انتخابات مجمع مربیان گفت: «باید تکیه‌گاه و نقطه ثقل سازمان دانش‌آموزی مربیان و دانش‌آموزان باشند. بیش از ۵۷ هزار مربی در ۷۱۹ شهرستان داریم ۶۴ نفر مشتمل بر ۳۲ نفر زن و ۳۲ نفر مرد در مرحله کشوری امروز حضور دارند.»

این مراسم تا فردا ۱۹ اسفند در اردوگاه شهید باهنر تهران ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار