بهارستان در هفته جاری؛ اصلاح قانون انتخابات در روزهای آرام مجلس

بطحایی دوباره به مجلس می‌رود

تهران (پانا) – وکلای ملت در حالی در هفته جاری به اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی خواهند پرداخت که بهارستان روزهای آرام و بی‌جنجالی را پشت سر می‌گذارد، از سوی دیگر وزرای آموزش و پرورش، نیرو و جهاد در کمیسیون‌های تخصصی به سوالات نمایندگان پاسخ خواهند داد.

کد مطلب: ۸۹۹۸۶۰
لینک کوتاه کپی شد
بهارستان در هفته جاری؛ اصلاح قانون انتخابات در روزهای آرام مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هفته جاری بعد از چهار هفته بررسی لایحه بودجه سال 98 کل کشور، نخستین هفته بدون بودجه خود در اسفند ماه را تجربه خواهند کرد و مطابق اعلام‌ رسمی، وکلای ملت در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه جلسه علنی خواهند داشت.

بهارستان نشینان ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را در دستور کار دارند، دستور کاری که در هفته گذشته نیز وجود داشت و عمده وقت نمایندگان را به خود اختصاص داد و مهم‌ترین نتیجه آن، خداحافظی 34 نماینده با سابقه مجلس از جمله علی لاریجانی با پارلمان یازدهم بود. (اینجا بخوانید)

بررسی لایحه تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد، بررسی لایحه اصلاح و دائمی کردن قانون مدیریت خدمات کشوری در کنار بررسی طرح استفساریه جزء شش بند «ث» ماده «88» قانون برنامه ششم و بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح اصلاح قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور و تقویت آن‌ها در امر صادرات و اصلاح ماده 104‌ قانون مالیات‌های مستقیم از دیگر دستور کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هفته جاری محسوب می‌شود.

وکلای ملت همچنین بررسی ایرادات شورای نگهبان به دو لایحه حفاظت از خاک و نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه فروشگاهی (صندوق مکانیزه فروش) و رسیدگی به سه طرح الحاق به قانون اصلاح موادی از قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 را در دستور کار دارند.

همچنین گزارش کمیسیون کشاورزی در مورد اجرای نشدن قانون تضمینی خریدی محصولات اساسی کشاورزی و تصویب چهار تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان خصوصی سازی در کنار بررسی نحوه واگذاری شرکت ماشین‌سازی تبریز و املاک مربوطه و همچنین شرکت آذر چلیک توسط سازمان خصوصی‌سازی به علاوه‌ی عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد چگونگی واگذاری معادن و نظارت بر برداشت از منابع معدنی و وصول و هزینه کرد حقوق دولتی در استان‌های همدان، مرکزی، کرمان، یزد، آذربایجان غربی و سایر استان‌های دارای منابع معدنی و نحوه تشکیل و خرید ساختمان‌ها و جذب نیرو و دادن وام توسط بانک شهر نیز در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

بهارستان نشینان همچنین در هفته جاری ناظران خود در شورای تخصصی توسعه فرهنگ قرآنی را انتخاب خواهند کرد.

متن کامل برنامه کاری نمایندگان در صحن علنی را «اینجا» بخوانید.

اهم برنامه کاری وکلای ملت در کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

کمیسیون آموزش و تحقیقات

ادامه بررسی لایحه الحاق یک تبصره به ماده پنج قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی.

بررسی طرح مبارزه با تبعیض نژادی، تنفر قومی و مذهبی بررسی لایحه ساماندهی تعهدات دانش آموختگان رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی.

بررسی طرح حمایت از شاغلین فقیر و بیکاران.

کمیسیون اجتماعی

بررسی طرح تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و تشکیل دو وزارتخانه «تجارت» و «خدمات بازرگانی».

لایحه موافقتنامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و کشورهای عضو.

دعوت از مسئولان شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران به منظور ارائه گزارش از شیوه و نحوزه مدیریت پسماندها.

طرح تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی نفت.

کمیسیون اقتصادی

بررسی لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری هند به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیات‌های بر درآمد به انضمام پروتکل الحاقی.

ادامه جلسه بررسی طرح اصلاح نظام بانکداری جمهوری اسلامی ایران.

انتخاب دو نفر از نمایندگان عضو کمیسیون اقتصادی به منظور عضویت در شورای عالی مقابله و پیشگیری از جرائم پولشویی و تامین مالی تروریسم در اجرای ماده (4) قانون اصلاح قانون مبارزه با پولشویی.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

بررسی آخرین وضعیت مرزهای کشور با حضور مسئولان مربوطه در دستگاه‌های نظامی و اطلاعاتی.

بررسی مواد ارجاعی طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به کمیسیون در اجرای ماده 153 آیین نامه داخلی با حضور نمایندگان شورای نگهبان، وزارت کشور، وزارت اطلاعات و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی.

کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها

بررسی مواد ارجاعی طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به کمیسیون در اجرای ماده 153 آیین نامه داخلی با حضور نمایندگان شورای نگهبان ، وزارت کشور، وزارت اطلاعات و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی.

ادامه رسیدگی به درخواست جمعی از نمایندگان برای اعمال ماده 234 آیین نامه داخلی با موضوع اجرای ناقص ماده 23 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی با حضور نمایندگان منتخب کمیسیون و نمایندگان وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارائی، راهور ناجا، دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی .

کمیسیون انرژی

حضور رضا اردکانیان، وزیر نیرو به منظور پاسخ به سوالات 4 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی.

رسیدگی به طرح تشکیل وزارتخانه‌های انرژی، آب و محیط زیست.

رسیدگی به طرح تأسیس بانک توسعه جمهوری اسلامی ایران.

کمیسیون بهداشت و درمان

استماع گزارش مسئولان دیوان محاسبات کشور در مورد تفریغ بودجه سال 96 کشور در حوزه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نحوه هزینه‌کرد مبلغ برداشت شده از محل صندوق توسعه ملی توسط سازمان بیمه سلامت ایران.

بررسی طرح جدایی «امور جوانان» از «وزارت ورزش و جوانان» و «تشکیل سازمان ملی جوانان».

حضور سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش برای پاسخ به یک فقره سوال حسینعلی شهریاری، نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی.(1فقره)

کمیسیون صنایع و معادن

استماع گزارش عملکرد و برنامه‌های گمرک ایران در مورد تسهیل و روان سازی عملیات ترخیص تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی.

حضور محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی و رئیس اتاق اصناف ایران جهت بررسی وضعیت تأمین و توزیع کالاهای اساسی در روزهای منتهی به پایان سال.

کمیسیون عمران

حضور رضا اردکانیان، وزیر نیرو به منظور بررسی مقدماتی تقاضای اعمال ماده 45 قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و گزارش کمیته آب و فاضلاب جهت بررسی وضعیت و برنامه‌های تامین پایدار آب شرب و بهداشتی با حضور استانداران سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی، مرکز پژوهش‌ها، سازمان برنامه و بودجه، محیط زیست، جهاد کشاورزی، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء، مدیرعامل شرکت تامین و انتقال آب خلیج فارس و کارشناسان و صاحبنظران حوزه آب و فاضلاب و پاسخ به سوالات 12 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی.

بررسی مقدماتی تقاضای تحقیق و تفحص از وضعیت آب و فاضلاب و انرژی مورد نیاز سکونت‌گاه‌های کشور.

متن کامل برنامه کاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون‌های تخصصی را «اینجا» بخوانید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار