وزیر آموزش و پرورش: با آموزه های قرآنی شفاف و زلال دانش آموزان را در مسیر تربیت وارد کنید / حفظ جزء سی قرآن توسط بیش از دو میلیون و دویست هزار دانش آموز در سراسر کشور

قم (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در آیین تجلیل از دانش آموزان برتر قرآنی اداره کل آموزش و پرورش استان قم خواستار تربیت دانش آموزان با آموزه های شفاف و ناب قرآنی شد.

کد مطلب: ۸۹۹۶۷۸
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش و پرورش: با آموزه های قرآنی شفاف و زلال دانش آموزان را در مسیر تربیت وارد کنید / حفظ جزء سی قرآن توسط بیش از دو میلیون و دویست هزار دانش آموز در سراسر کشور

عصر امروز سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش با حضور در مجتمع فقهی ائمه اطهار قم از دانش آموزان برتر قرآنی استان قم تقدیر کرد.
وزیر آموزش و پرورش با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای استان قم و درود بر روح پر فتوح امام راحل و آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری اظهار داشت: خدا را شاکریم که در این مراسم و در جمع دانش آموزان و برگزیدگان مسابقات قرآنی حضور پیدا کردیم.
وی با برشمردن مهترین وظیفه آموزش و پرورش تحت عنوان تربیت تصریح کرد: تربیت در سادهترین معنای این است که فرد متربی که در مسیر تربیت گام بر می دارد متصف به اخلاق الهی و ویژگی های آن شود.
بطحایی افزود: فردی که در مسیر تربیت حرکت می کند ویژگیهای مهمی از جمله تخلق به اخلاق الهی دارد و وقتی به این مهم دست یافتیم می توانیم بگوییم که در مسیر تربیت موفقیت بدست آورده ایم.
وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: ما در آموزش و پرورش و همه دستگاههایی که به نوعی مستقیم و یا غیر مستقیم در حوزه تربیت هستیم وظیفه ای جز اینکه الزامات آن را فراهم کنیم نداریم.
وی گفت: ما مدرسه داریم تا جوانان و کودکانمان شرایط لازم را برای تربیت و طی مسیر آن را بیابند و خلقت انسان و فلسفه خلقت انسان نیز چیزی جز تربیت نیست و انسان خلق شد تا از خامی در مسیر تربیت به اخلاق الهی برسد و این فلسفه خلقت انسان است که هیچ موجود دیگری چنین امتیازی ندارد.
بطحایی یاد آور شد: با این تعریف مختصر به این نکته اشاره می کنیم که دانش آموزان عزیزی که توفیق شرکت در مسابقات قرآن و عترت و نماز را یافتند یکی از مهمترین ابزارهای تربیت را کسب کرده اند چرا که قرآن کلام الهی و مهمترین و ارزشمندترین هدیه خداوند تبارک و تعالی به اشرف مخلوقات را دریافت کرده اند.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: شما در سالهای آینده که سال های اوج شکوفایی شماست خواهید توانست از بهترین روش که همین قرآن است به نحو احسن استفاده کنید چرا که مستکبران در در دنیای امروز ما، قرآن این آب گوارا و زلال را به نحوی به انسانها و جوامع مختلف نشان میدهند که گویی آبی کدر و ظلمانی است و چنان جوامع بشری را از این هدیه الهی میترسانند که به سمت آن نروند، ازاین جهت برگزاری چنین مسابقاتی چه در سطح دانش اموزی چه در سطوح و لایههای دیگر تلاشی برای زلالیت و شفافیت و نورانیت این هدیه الهی و نشان دادن آن به مردم است.

وی افزود: خداوند تبارک و تعالی، با این هدیه ارزشمند به انسان، خواسته که او را از خطرات تا و تباهیها مصون دارد ولی غرب می خواهد تا از این هدیه بسیار ارزشمند ظاهری را به نمایش بگذارد، که با ضدیت به دین تبدیل بشود.
بطحایی خاطر نشان کرد: وزارت آموزش و پرورش با این نگاه مختصر وظیفه خود میداند که این مسیر تربیت را به عنوان یک تسهیل کننده، با شرایط و ابزار آن فراهم نماید.

وزیر آموزش پرورش خطاب به دانش آموزان برتر قرآنی گفت: شما موفق هستید که یکی از بهترین وسایل تربیت را همراه خود کردید و از آن استفاده می کنید و ان شاء الله که از نورانیت قرآن بهره کافی ببرید تا با سرعت بیشتر و کیفیت بالاتر مسیر تربیت را طی کنید.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش با اتکا به مربیان و مدیران دلسوز که علیرغم شرایط کم و کاستی های موجود فعالیت می کنند تا جریانی مبارک را رقم بزنند و این چنین مراسم تقدیر در خور و شایسته برای دانش آموزان خود انجام دهند به خود می بالد.
بطحایی با اشاره به اینکه در این مسیر سختی و خطرات زیادی برای مسئولین وجود داشته از دانش آموزان خواست با بهره مندی و بهره گیری از نورانیت قرآن و عترت و نماز یک حصنی در اطراف خود ایجاد کنند تا در این دنیای پر تلاطم سختی ها و فشارها که ایمان افراد را نشانه رفته از خطرات احتمالی مصون بمانند.
وزیر آموزش و پرورش گفت بیش از دو میلیون و دویست هزار دانش آموز در سراسر کشور مشغول حفظ و فراگیری جزء سی قرآن هستند و دلیل ورود آنها به این عرصه این است که که کسی که وارد این فرهنگ شد و قرآن حفظ کرد و وارد فرهنگ عترت و اهل بیت شد حفاظی در او ایجاد می شود که او را مصون در مقابل حجمههای ناجوان مردانهای که بنیان فرزندان ما را هدف گرفته مصون می دارد.
وی در بخش پایانی سخنان خود با تشکر از کسانی که چراغ مبارک نور را روشن نگه داشته اند، با تأکید بر لزوم رعایت اصول تربیتی برای حفظ حفظ قرآن و آموختن معارف عترت و اهل بیت گفت: باید برنامههایی به اجرا در آید که ناظر بر این اصول باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار