در گفتگو با پانا مطرح شد؛

مهمترین هدف تشکل پیشتازان تقویت قابلیت های فردی و گروهی اعضا است

زاهدان (پانا)_ به گفته دبیر مجامع پیشتازان پسر استان سیستان و بلوچستان تقویت قابلیت های فردی و گروهی اعضا و توانمند نمودن اعضاء برای بهتر زندگی کردن در طبیعت و.. از جمله اهداف مهم پیشتازان است.

کد مطلب: ۸۹۹۶۵۷
لینک کوتاه کپی شد
مهمترین هدف تشکل پیشتازان تقویت قابلیت های فردی و گروهی اعضا است

امیرحسین سرگلزایی جوان، دبیر مجمع پیشتازان پسر سیستان و بلوچستان می گوید تشکل پیشتازان و سازمان دانش آموزی از ظرفیت بسیار خوبی برای جامعه برخوردار است. به بهانه افتتاحیه هشتمین دوره مجمع پیشتازان سراسر کشور، مصاحبه ای با دبیر مجمع پیشتازان پسر این استان انجام داده ایم که مشروح آن را در ذیل می‌خوانیم.
یکی از مهم‌ترین چالش‌های تشکل پیشتازان در استان و کشور چه چیزی می تواند باشد؟
یکی از مهم‌ترین چالش‌های تشکل پیشتازان در سیستان و بلوچستان، تعداد کم اعضای فعال پیشتاز است و این امر موجب شده که در بسیاری از فعالیت‌ها در سطح استان کم توان باشیم که این مشکل در آینده ای نزدیک با لطف خدا و تلاش بیشتر برای تقویت اعضا رفع خواهد شد.
او از عملکرد نسبتا خوب سازمان دانش آموزی استان در مدت اخیر ابراز خرسندی کرد و تقویت قابلیت های فردی و گروهی اعضا، توانمند نمودن اعضا برای بهتر زندگی کردن در طبیعت و.. را از اهداف مهم پیشتازان است که به تحقق آن بسیار نزدیک شده ایم.
هدف شما از ورود به مجامع پیشتازان چیست؟
سرگلزایی جوان هدف از ورود خود به عرصه مجامع پیشتازان را مشارکت در انسجام بخشیدن به فعالیت های تشکل پیشتازان در استان و کشف علاقه ها و استعدادها عنوان کرد و گفت: در این راستا اهداف و برنامه‌ریزی‌های در دستور کار داریم و باید به آرمان های پیشتازان دست یابیم.
نقاط قوت تشکل پیشتازان در چیست و منفعت آن برای دانش آموزان تا چه حد قابل احساس است؟
دانش آموزان پیشتازی که برای کسب مهارت ها زمان صرف کرده و تلاش کنند، به نتایج خیلی خوبی خواهند رسید. برای مثال این افراد از نظم خاصی در زندگی خود برخوردار بوده و برای زندگی در شرایط سخت و مقابله با حوادث طبیعی آماده می شوند.
یک خاطره جذاب تشکیلاتی را که در ذهنتان مانده است بیان کنید.
در واقع حضور در گارد رژه اختتامیه اردوی قطبی پیشتازان در سال ۹۶ است؛ در روز آخر اردو از صبح زود که برای نماز صبح بیدار شدیم و پس از برنامه صبحگاهی که همه به کلاس‌های آموزشی می‌رفتند، من و یکی از دوستانم تنها کسانی بودیم که از این استان در گارد ویژه حضور داشتیم که تمرین را با استاد کوثری عزیز که یکی از بهترین مربیان مطرح کشوری هستند شروع کردیم. تمرین فشرده ای بود و نزدیک ظهر خستگی در چهره ها مشهود بود. همه استرس زیادی داشتند چون آقای کوثری به هیچ وجه با کسی شوخی نداشتند و اگر ضعفی در یکی از اعضا احساس می شد، اورا از گروه مرخص می کرد. هنگام ظهر خستگی در چهره تک تک بچه ها دیده می شد؛ اما به هیچ وجه خستگی را به روی خودمان هم نمی آوردیم چون با عشق و علاقه در حال تمرین بودیم و این لذت بخش ترین خاطره من در حضور در تشکیلات پیشتازان بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار