فرهنگ سازی محوری ترین ماموریت آموزش و پرورش است

اردبیل (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش اردبیل گفت: فرهنگ سازی، محوری ترین ماموریت آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۸۹۹۶۳۶
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ سازی محوری ترین ماموریت آموزش و پرورش است

احمد ناصری در همایش طرح ولایت فرهنگیان بسیجی که در معاونت تعلیم و تربیت بسیج استان و با حضور فرهنگیان بسیجی خواهر برگزار شد، با مهم خواندن وظایف فرهنگیان در رشد و تعالی علمی و معنوی دانش آموزان اظهار داشت : بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، دارا بودن دانش حرفه ای و شغلی عمیق و راهگشا برای ایفای نقش، مهارتهای حرفه ای و توانمندی های لازم، شوق و عشق به کار به نحوی که به لذت و شادمانی معنوی از تدریس منتهی شود و مهارتهای ارتباطی برای برقراری ارتباط دو سویه تاثیر گذار از ویژگی های معلمان در تراز جمهوری اسلامی ایران می باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان یادگیری مستمر و مداوم، توانایی برقراری ارتباط موثر با عناصر محیط سازمانی و رصد مستمر وضعیت روانی و رفتاری دانش آموزان را از دیگر ویژگی های معلمان کارا و اثر بخش عنوان کرد.

ناصری تصریح کرد: بصیرت، قدرت تشخیص و تحلیل اوضاع و شرایط اعم از اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و رسالت آگاهی بخشی به منظور تربیت نسلی که قوه و قدرت تحلیل مسائل مختلف را داشته باشد از فاکتورهای کلیدی یک معلم متعهد و متخصص می باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان تعمیق باورهای دینی و تقویت هویت ملی در بین نسل حاضر و تبیین آرمانهای شهدای انقلاب و دفاع مقدس در راستای تربیت معنوی، اخلاقی و اجتماعی دانش آموزان را از برنامه های محوری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و از وظایف همه اقشار بویژه قشر فرهیخته فرهنگی عنوان کرد.

ناصری با اشاره به فعالیت تشکل های دانش آموزی مختلف در قالب سازمان دانش آموزی استان، بستر سازی و ترغیب دانش آموزان برای انجام کارهای گروهی و مشارکتی، روحیه احترام به نظرات دیگران و انتقاد پذیری و مشورت را در راستای اجتماعی کردن دانش آموزان و تمرین مسئولیت پذیری، مهم و موثر برشمرد.

دوره آموزشی طرح ولایت فرهنگیان بسیجی با هدف ارتقای سطح معرفت دینی، بصیرت و ولایت مداری،توانمند سازی، تقویت روحیه معنوی و مقابله با تهاجم فرهنگی از طریق برگزاری سلسله نشست های سیاسی و اجتماعی در معاونت تعلیم و تربیت بسیج استان برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار