ورود سامانه سرد و بارشی به اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل هواشناسی اردبیل از ورود سامانه سرد و بارشی به استان خبر داد و گفت: با ورود این سامانه دمای هوا در برخی مناطق استان تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

کد مطلب: ۸۹۹۶۲۷
لینک کوتاه کپی شد
ورود سامانه سرد و بارشی به اردبیل

علی دولتی‌مهر افزود : بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند طی روزهای آینده با نفوذ سامانه ناپایدار به منطقه، استان اردبیل دستخوش تغییرات جوی و ورود سامانه بارشی خواهد شد .

او ورود این سامانه را از عصر روز پنجشنبه دانست و گفت: تمامی مناطق استان به ویژه نواحی منتهی به استان گیلان و مناطق کوهستانی تحت تاثیر این پدیده جوی قرار می‌گیرند .

مدیرکل هواشناسی استان افزود: با ورود این سامانه آسمان استان از عصر فردا در بیشتر مناطق ابری به تدریج مه آلود بوده و کاهش محسوس بیشینه دما بین 7 تا 10 درجه سانتیگراد در روز جمعه پیش‌بینی می‌شود .

دولتی‌مهر از کاهش دید بر اثر مه در نواحی منتهی به استان گیلان و به ویژه فرودگاه اردبیل خبر داد و گفت: شروع بارش از بامداد روز جمعه و تداوم آن تا عصر روز جمعه خواهد بود که بارش پراکنده باران در مناطقی از شهرستان‌های بیله‌سوار، پارس آباد و اصلاندوز در انتظار است .

او بیان کرد: بارش باران به تدریج به شکل برف در شهرستان‌های گرمی، نمین، اردبیل، نیر و کوثر رخ می‌دهد و در شهرستان‌های خلخال، مشگین‌شهر و سرعین نیز شاهد بارش برف خواهیم بود .

مدیرکل هواشناسی استان اظهار کرد: به دلیل کاهش دید بر اثر مه و بارش برف در مناطق کوهستانی به ویژه در گردنه الماس، صایین، بودالالو، لنگان و حیران، اختلال در تردد وسائل نقلیه در این ایام دور از انتظار نیست .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار