در دیدار با وزیر آموزش و پرورش:

آیت الله العظمی مکارم شیرازی: موفقیت آموزش و پرورش در گرو اهتمام به سه عنصر،برنامه‌ها، کتاب‌ها و معلمان است

تهران (پانا)- آیت‌الله مکارم شیرازی راه موفقیت آموزش و پرورش برای تربیت نسلی متعهد و دین باور را سه عنصر برنامه‌ها‌، کتاب‌ها و معلمان دانست.

کد مطلب: ۸۹۹۶۱۰
لینک کوتاه کپی شد
آیت الله العظمی مکارم شیرازی: موفقیت آموزش و پرورش در گرو اهتمام به سه عنصر،برنامه‌ها، کتاب‌ها و معلمان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیر خانه ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش، آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی در دیدار با سید محمد بطحایی رسالت آموزش و پرورش را در شرایط فعلی بسیار خطیر و حساس دانست و گفت: همه تلاش دشمن این است که روی نسل نوجوان و جوان و حتی کودکان ما تاثیر بگذارد و در این راستا باید مواظب نفوذ دشمن در این خانواده بزرگ بود.

آیت الله مکارم، مساله نفوذ در طول تاریخ را امری بدیهی دانسته و گفت: دشمن برای رسیدن به مقاصد خود در طول تاریخ از طریق نفوذ وارد شده است و حتی در بیوت مراجع نیز ممکن است نفوذ کند بنا بر این نباید غفلت کرد که آنان به طرق اولی در دستگاه عظیمی چون آموزش و پرورش نفوذ می‌کنند و باید دستگاه‌های نظارتی و حفاظتی این مساله را جدی بگیرند.

او با بیان اینکه راه موفقیت آموزش و پرورش برای تربیت نسلی متعهد و دین باور سه عنصر ، برنامه‌ها، کتاب‌ها و معلمان است گفت: اگر یکی از این سه عنصر نتواند به خوبی ایفای نقش کند، تعلیم و تربیت با مشکل اصلی مواجه خواهد شد.

این مرجع تقلید در ادامه آموزش و پرورش را منبع سعادت یا خدای نکرده شقاوت یک جامعه دانسته و تاکید کرد: دشمن برای جوانان و کودکان ما نقشه کشیده است و اگر خدای ناخواسته غفلت کنیم جبران ضرر ها مشکل خواهد بود.

او تاکید کرد: خوب است وزارت آموزش و پرورش ارتباط خود را با حوزه علمیه و مدارس و مراکز علمی آن بیشتر کند ، زیرا در میان فضلا، علما و طلاب کسانی هستد که در عرصه تعلیم و تربیت دینی کار تخصصی کرده اند و برای در اختیار گذاشتن این تخصص‌ها و کارها علمی و فرهنگی هیچ مضایقه‌ای ندارند.

این مرجع تقلید گفت: ارتباط با حوزه و روحانیت واستفاده از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه برادران و خواهران را توسعه دهید و در قالب همایش‌ها سمینارها و کرسی‌های آزاد اندیشی ابعاد علمی و فرهنگی و تربیتی فعالیت‌های را مورد بحث و بررسی قرار دهید.

او در بخش دیگری از سخنان خود رعایت اعتدال در مواجه با اهل سنت در استان‌های سنی نشین را مورد تاکید قرار داده و گفت: حفظ وحدت و احترام به مقدسات شیعه و سنی موجب آسایش و آرامش در تعلیم و تربیت می‌شود البته حفاظت از آموزه‌های شیعی و جلو گیری از افکار افراطی وظیفه مسئولین دستگاه تعلیم و تریبت اسلامی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار