هوشمندسازی سرویس مدارس شهر شیراز

شیراز (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس با اشاره به تجهیز آزمایشی 110 خودرو سرویس مدرسه به سامانه هوشمند ناوبری، از هوشمندسازی سرویس مدارس شهر شیراز خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۹۵۶۲
لینک کوتاه کپی شد
هوشمندسازی سرویس مدارس شهر شیراز

محسن کلاری در گفت‌وگو با پانا با اشاره به تجهیز آزمایشی 110 خودرو سرویس مدرسه به سامانه هوشمند ناوبری گفت: به منظور ارائه خدمات مطلوب به دانش‌آموزان و اولیا در شهر شیراز و افزایش ضریب ایمنی حضور دانش‌آموزان در سرویس، سامانه ناوبری سرویس مدارس در این شهر راه اندازی شده‌است.

او ادامه داد: این سامانه به صورت همگرا با سامانه سرویس مدارس در سال تحصیلی جاری و در فاز اول بر روی تعداد 110 خودرو سرویس نصب و حدود 1000 نفر از دانش‌آموزان و اولیا را تحت پوشش قرار می‌دهد.

به گفته‌ی کلاری، این سامانه خدمات نظارتی از جمله کنترل سرعت خودرو سرویس، نظارت بر مسیر حرکت سرویس که از پیش تعیین شده، ورود و خروج دانش‌آموزان به مدرسه و کنترل و آگاه نمودن اولیا از نزدیک شدن خودرو سرویس به منزل را در بردارد.

او از امکان ارائه محتوای آموزشی و تربیتی، فرهنگی برای دانش‌آموزان توسط این سامانه را از دیگر مزایای هوشمندسازی سرویس برشمرد.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس با اشاره به نگرانی‌های اولیا در خصوص افزایش امنیت فرزندان خود در جامعه گفت: سامانه هوشمند ناوبری باعث بالا بردن ضریب امنیتی سرویس مدارس، ایجاد آرامش خاطر برای دانش‌آموزان و اولیا و ایجاد تعامل بیشتر رانندگان و اولیا است.

کلاری افزود: در حال حاضر بیش از 120 هزار دانش‌آموز توسط 11 هزار راننده در شهر شیراز از خدمات سرویس مدارس استفاده می‌کنند که هوشمند سازی این تعداد خودرو نیازمند هزینه جاری ارسال و دریافت پیامک حاوی اطلاعات به اولیا است.

او تاکید کرد: بدیهی است این نوع خدمات از سال آینده همراه با ثبت نام به خانواده‌های داوطلب ارائه خواهد شد و برنامه کاربردی (APP) در اختیار اولیا قرار خواهد گرفت.

او ادامه داد: سازمان دانش‌آموزی فارس به دنبال این است تا وب سرویس پیامکی خود را از بستر مخابراتی موجود به بستر اینترنت منتقل کند تا با حفظ کیفیت بارهزینه های حاصل از ارسال و دریافت پیامک را از دوش اولیا کاهش دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار