4000 اصله نهال طی هفته منابع طبیعی در پیرانشهر کاشته می شود

ارومیه(پانا)-رییس اداره منابع طبیعی پیرانشهر گفت: همزمان با هفته منابع طبیعی، چهار هزار اصله نهال با مشارکت مردم در این شهرستان کاشته می شود.

کد مطلب: ۸۹۹۵۴۱
لینک کوتاه کپی شد
4000 اصله نهال طی هفته منابع طبیعی در پیرانشهر کاشته می شود

مدیر منابع طبیعی پیرانشهر گفت: پیرانشهر با سهم پنج درصدی از مساحت آذربایجان غربی 147 هزار هکتار زمین ملی دارد که 10 هزار هکتار از آن پوشیده از جنگل است.


علی رمضان پور افزود: امسال 16 میلیارد و 700 میلیون ریال برای اجرای طرح های آبخیزداری در پیرانشهر اختصاص یافته که 10میلیارد ریال آن در طرح های آبخیزداری سیلوه، بندره و گرده بن و 720 میلیون ریال در منطقه بابکرآباد هزینه شده است.


وی اضافه کرد: طی سال جاری در 30 هزار هکتار از مراتع شهرستان طرح های نظارتی اجرا و در همین راستا برای 85 هزار واحد دامی و 450 بهره بردار پروانه بهره برداری صادر یا تمدید شده است.


وی با اشاره به اهمیت جنگل های شهرستان بیان کرد: برای جلوگیری از قطع درختان جنگلی و احیای جنگل در برخی مناطق در 37 هکتار از جنگل های شهرستان طرح های حمایتی با اعتباری بالغ بر 440 میلیون ریال انجام شده است.


مدیر منابع طبیعی پیرانشهر با اشاره به اینکه بخشی از جنگل های زاگرسی آذربایجان غربی در این شهرستان است، گفت: برای اصلاح الگوی مصرف سوخت جنگل نشینان 30 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در روستاهای همجوار جنگل در این شهرستان اهدا شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار