جشن احسان و نیکوکاری با شعار عیدی برای همه در هنرستان امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد

بجنورد (پانا) -آیین نمادین جشن نیکوکاری صبح چهارشنبه با حضور دانش آموزان، ومعاون سیاسی وامنیتی استانداری ،مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی ومسئولین شهرستان بجنورد و مسئولین کمیته امداد امام خمینی (ره) درهنرستان امام خمینی بجنورد برگزار شد.

کد مطلب: ۸۹۹۲۸۷
لینک کوتاه کپی شد
جشن احسان و نیکوکاری با شعار عیدی برای همه در هنرستان امام خمینی  (ره) بجنورد برگزار شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی در این آیین گفت: در آیات و احادیث دینی ما بر احسان و نیکوکاری تأکیدات فراوانی صورت گرفته و در فرهنگ ملی و دینی ما هم توجه و کمک به دیگران و اطرافیان یک اصل است و همه ما نسبت به آن احساس مسئولیت داریم.

وی با بیان این که جشن نیکوکاری از دو بعد در جامعه تاثیر دارد، گفت: بعد مادی، مربوط به این دنیا است که در قالب این جشن افراد دارای تمکن مالی به دانش آموزان بی‌بضاعت کمک می‌کنند تا آن‌ها نیز همچون سایر کودکان و نوجوانان عیدی شاد داشته باشند.

وی افزود: بعد معنوی و فرهنگی این جشن از اهمیت والایی برخوردار است و سبب می‌شود تا نوجوانان با فرهنگ نوع دوستی و احسان و انفاق آشنا شوند، بنابراین جشن نیکوکاری بهترین فضای تربیتی دانش آموزان است.

عباس سعیدی در ادامه گفت: متأسفانه یکی از معضلاتی که برخی از دانش آموزان با آن روبرو هستند وضعیت مالی نامناسب است که به دلیل عدم استطاعت مالی خانواده مشکلات زیادی را در زندگی خود و درزمینه تعلیم و تربیت تحمل می‌کنند و یکی از راه‌های کمک به آنها استفاده از ظرفیت کمک های مردمی است.

وی جشن نیکوکاری را با توجه به فرارسیدن ایام عید نوروز فرصتی در جهت کمک به دانش آموزان بی‌بضاعت دانست که با همکاری آموزش و پرورش و کمیته امداد امام خمینی (ره) جهت جمع آوری کمک های دانش آموزان به همکلاسی‌های خود در مدارس اجرا می‌شود.

گفتنی است، در این برنامه که با اجرای سرود همگانی و دکلمه همراه بود، دانش آموزان با انداختن پاکت‌های حاوی کمک‌های نقدی خود به صندوق های جشن نیکوکاری شادی خود را با دانش آموزان کم بضاعت تقسیم کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار