پایان 6 ماه تنش دیپلماتیک؛ قاسمی سفیر ایران در فرانسه شد

تهران (پانا) - رسانه‌های فرانسوی به نقل از منبعی آگاه از انتخاب سخنگوی فعلی وزارت امور خارجه به عنوان سفیر جدید ایران در این کشور خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۹۲۴۴
لینک کوتاه کپی شد
پایان 6 ماه تنش دیپلماتیک؛ قاسمی سفیر ایران در فرانسه شد

هانیه افتخاری - یازدهم تیرماه بود که خبری عجیب به سرتیتر نخست رسانه‌های غربی تبدیل شد. دادستانی فدرال و امنیت ملی بلژیک از خنثی کردن طرح بمب‌گذاری در گردهمایی منافقین در حومه پاریس و بازداشت دو بلژیکی ایرانی‌تبار در همین زمینه در بروکسل خبر داد.

بعد از اعلام این خبر واکنش‌ها به آن یک به یک آغاز شد و در نتیجه آن روابط بین تهران، پاریس و بروکسل رو به سردی رفت تا حدی که دولت فرانسه رسما به همه‌ دیپلمات‌ها و نمایندگانش توصیه کرد که به دلیل سخت‌گیری‌های مقامات ایرانی و به دلایل امنیتی به کشورمان سفر نکنند.

رادیو ملی فرانسه در همین زمینه در گزارشی اعلام کرد که این توصیه مستقیماً با پروندۀ سوءقصد علیه منافقین ارتباط دارد.

بعد از این اتفاقات مسأله انتخاب سفیر بین دو کشور با تعویقی حدود 6 ماهه مواجه شد ولی اخباری غیررسمی حاکی از انتخاب سفرا داشت تا اینکه صبح امروز خبرگزاری فرانسه به گفته یک منبع آگاه اعلام کرد که بهرام قاسمی، سخنگوی فعلی وزارت امورخارجه ایران و سفیر پیشین کشورمان در ایتالیا و اسپانیا به عنوان سفیر جدید تهران در پاریس انتخاب شده است.

این خبرگزاری همچنین در بخش دیگری از گزارش خود نوشت که فیلیپ تیه‌بو، سفیر جدید فرانسه در ایران خواهد بود.

از سوی دیگر روزنامه فرانسوی زبان لو فیگارو نیز در گزارشی اختصاصی نوشت که تیه‌بو پس از چندین ماه بحران دیپلماتیک بین تهران و پاریس به زودی برای قبول مسئولیت سفارت این کشور به تهران سفر خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار