رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا خبر داد

مقاوم‌سازی 700 پل قدیمی در پایتخت

صدراعظم نوری: تردد خودرو روی پل گیشا ممنوع می‌شود

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران می‌گوید موضوع مقاوم‌سازی و بهسازی 700 پل قدیمی در پایتخت در دستور کار قرار دارد.

کد مطلب: ۸۹۹۲۲۲
لینک کوتاه کپی شد
مقاوم‌سازی 700 پل قدیمی در پایتخت

زهرا صدراعظم نوری در گفت‌وگو با پانا در پاسخ به این پرسش که آیا مقاوم‌سازی پل‌های تهران در دستور کار قرار دارد؟ گفت: ایمنی، مقوله‌ای دائمی است که باید به آن توجه شود و امکانات و تجهیزاتی که در شهر وجود دارد، باید حتما به صورت دائم رصد و ایمنی آنها کنترل شود چون هر لحظه می‌تواند ایمنی کاهش یابد و ضریب ریسک بالا برود.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران افزود: یکی از کارهایی که کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در قالب کمیته ایمنی و مدیریت بحران انجام می‌دهد، موضوع رصد ناایمنی‌ها و بررسی فضاهای عمومی معابر، پل‌ها، تقاطع‌ها و تجهیزات پارک‌های شهر تهران است که ایمنی آنها دائما چک می‌شود. همچنین این کار را سازمان آتش‌نشانی نیز به عنوان یک ماموریت مستمر دنبال می‌کند.

وی اضافه کرد: همچنین در اعتبارات شهرداری تهران و در معاونت فنی و عمرانی ردیف اعتباری برای مقاوم‌سازی یکسری از امکانات شهری، پل‌ها و یکسری ابنیه‌ها دیده شده است که پرداخته می‌شود.

صدراعظم نوری با اشاره به وجود 700 پل قدیمی در تهران گفت: تاریخ ساخت این پل‌ها متفاوت است و قدمت برخی از آنها به چندین دهه گذشته بر می‌گردد که دچار فرسودگی هستند و استهلاک آنها بالا رفته است و آنهایی که لازم است مقاوم‌سازی شوند. به عنوان مثال پل گیشا مورد بررسی قرار گرفت و معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران مقاوم‌سازی پل را دنبال کرد و برنامه دارد اساسا این پل را از حالت تردد سواره خارج کند.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: همچنین پل کریمخان یک مورد دیگر بود که کاملا مقاوم‌سازی و بازسازی شد. مقاوم‌سازی به عنوان یک کار مستمر انجام می‌گیرد چون بی‌توجهی به این مساله مخاطرات زیادی را خواهد داشت. از این رو همواره شهرداری تهران موضوع مقاوم‌سازی را دنبال می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار