رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان خبر داد:

دانش آموزان پیشتاز سمنانی، با شعار "دوستی با طبیعت"، اقدام به کاشت نهال خواهند کرد

لزوم نهادینه سازی فرهنگ درختکاری در مدارس

سمنان (پانا) - همزمان با هفته درختکاری، دانش آموزان پیشتاز سمنانی، با شعار "دوستی با طبیعت"، اقدام به کاشت نهال در مدارس و طبیعت خواهند کرد.

کد مطلب: ۸۹۹۱۷۲
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان پیشتاز سمنانی، با شعار "دوستی با طبیعت"، اقدام به کاشت نهال خواهند کرد

اسحاق اکبری، در حاشیه آیین درختکاری به مناسبت هفته منابع طبیعی در مدرسه شهید رجایی سمنان در گفت و گو با خبرنگار پانا سمنان با اشاره به لزوم نهادینه سازی فرهنگ درختکاری در مدارس، گفت: هفته درختکاری فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ دوستی با طبیعت و حفاظت از محیط زیست است.

وی خاطر نشان کرد: با اجرای طرح هر دانش آموز پیشتاز سمنانی، یک نهال و غرس نهال به دست آینده سازان، دوستی با طبیعت و تلاش برای حفظ منابع طبیعی را به نمایش می گذارند.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان اضافه کرد: درخت مظهر زندگی، شادابی و طراوت است که باید حفظ شود و برای احیا و توسعه جنگل ها و حفظ محیط زیست باید فرهنگ درختکاری و احترام به طبیعت را در جامعه نهادینه کرد.

اکبری با بیان اینکه اگر فواید و مزایای درختان را برشماریم، آن قدر حسن و زیبایی دارند که هر کدام برای خودش رویایی بافته بر برگ سبز و تن تنومند درختان می شود، تصریح کرد: درختان اسطوره های سبز مقاومت اند که ریشه در خاک و سر بر افلاک دارند و در عین حال نماد سرسبزی و شادابی، مایه تلطیف و پاکی هوا، منشا نشاط، شادابی و سر زندگی هستند.

وی اجرای این طرح را با هدف توسعه فضای سبز در محیط زیست، افزایش سرانه فضای سبز در مدارس و فرهنگ سازی دوستی با طبیعت و محیط زیست برشمرد و تاکید کرد: اجرای برنامه های نمادین از جمله طرح درختکاری توسط دانش آموزان، تلاشی ماندگار برای حفظ سرمایه های ارزشمند زندگی، داشتن هوایی پاک، داشتن محیطی سرشار از طراوت و سرسبزی و نهادسازی فرهنگ دوستی با طبیعت است.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان در ادامه اظهار داشت: طبیعت و محیط زیست متعلق به همه است و از این رو همه دانش آموزان و مردم باید خود را همیار طبیعت بدانند که با این نگاه، منابع طبیعی و محیط زیست حفظ خواهد شد.

اکبری همچنین از دانش آموزان خواست تا در کنار فعالیت های مختلف اجتماعی، در زمینه مطالبه گری در خصوص حفظ منابع طبیعی و محیط زیست نیز کوشا باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار