استاندار آذربایجان غربی:

باید حفاظت از منابع طبیعی به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود

ارومیه (پانا)- استاندار آذربایجان غربی گفت: توجه جدی به مدیریت تغییر اقلیم ضروری است.

کد مطلب: ۸۹۹۱۶۵
لینک کوتاه کپی شد
باید حفاظت از منابع طبیعی به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود

محمدمهدی شهریاری با صدور پیامی فرا رسیدن روز درختکاری و هفته منابع طبیعی را گرامی داشت.

در این پیام آمده است:

بسمه تعالی

منابع طبیعی، بزرگترین سرمایه ملی

احترام به طبیعت احترام به زندگیست و احترام به زندگی احترام به خالق هستی است. به همین مناسبت در راستای حفظ منابع آب و خاک و توسعه فرهنگ درختکاری، 15 اسفند ماه به نام روز درختکاری و از 15 لغایت 21 اسفندماه نیز به نام هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.

در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با عنایت ویژه مقام معظم رهبری به مقوله حفاظت و صیانت از منابع طبیعی، مشارکت و همدلی مردم ایران اسلامی را ارج نهاده و امیدوارم با امعان نظر به فرمایش ایشان که فرمودند " فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی تبدیل شود" این همراهی و آگاهی در ترویج جلوگیری از فرسایش خاک و هدررفت آب های سطحی و زیرزمینی و فرهنگ درختکاری نیز توسعه یافته تا شاهد ایرانی سرسبز بدون هیچ گونه آلودگی زیست محیطی باشیم.

البته با عنایت به تغییر اقلیم در دنیا و بویژه در کشور ما لزوم توجه جدی به مدیریت تغییر اقلیم ضروری می باشد فلذا شرایط ایجاب می کند که حفاظت از منابع طبیعی ( آب، خاک، مراتع و ...) نباید صرفا محدود به مناسبت ها باشد، لازم است این امر موثر در زندگی امروز و آینده بشر به یک فرهنگ عمومی و همگانی تبدیل شود چرا که حفاظت از منابع طبیعی حفاظت از میراث ملی است.

اینجانب ضمن تبریک و گرامیداشت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی و آبخیزداری، امیدوارم با همکاری و مشارکت آحاد مردم استان، شاهد حفظ منابع آب و خاک و توسعه روزافزون فضای سبز استان با مدیریت بهینه و اصولی در جهت احیا و حراست از منابع ارزشمند میراث آیندگان باشیم. موفقیت همگان را از درگاه حضرت دوست مسئلت می نمایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار