برگزاری آیین تجلیل از ۳۵۰ معاون و مربی پرورشی مدارس ناحیه 6 مشهد

مشهد (پانا) - همزمان با هفته ی تربیت اسلامی و سالروز تاسیس نهاد مقدس امورتربیتی طی مراسمی با حضور معاون پرورشی و ریئس سازمان دانش اموزی استان، رییس اداره اموزش و پرورش ناحیه۶ از تلاش های یکساله ی معاونین و مربیان پرورشی این ناحیه در فرهنگسرای مصلی نژاد تقدیر به عمل آمد.

کد مطلب: ۸۹۹۰۹۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آیین تجلیل از ۳۵۰ معاون و مربی پرورشی مدارس ناحیه 6 مشهد

مشهد (پانا) -جوانشیری مدیر اموزش و پرورش ناحیه ۶ مشهد در ایبن تجلیل از معاونین و مربیان پرورشی مدارس این ناحیه گفت : امروز تضارب اندیشه ها جمع شده در یک دستگاه کوچک بنام تلفن همراه ، امروز میدان مقابله تغییر پیدا کرده است، امروز میدان تقابل، میدان های فرهنگی و علمی است و مدارس ما همه میدان مبارزه است و فرماندهان این میدان یقینا شما معاونین و مربیان پرورشی هستید . امروز گفتمان انقلاب اسلامی در تمامی عرصه ها برای خود مخالفین مختلفی پیدا کرده زیرا منفعت و سود جویی انها را به خطر انداخته است.
وی نقش مربیان پرورشی را با شرایط ایجاد شده بسیار مهم و حساس دانست وگفت : امروز رژیم صهیونیستی با تمام قوا به میدان امده است و در پی تضعیف و حذف حقانیت اسلام است. زیرا این حقانیت وجود جعلی انها را به خطر انداخته است.
وی افزود: صیانت از ارزش های نظام از مهمترین وظایف مربیان پرورشی در مدارس است.
ایشان با اشاره به روایت امام علی ع که در کارهای خود اندیشه کنید ،افزود برای کارهای فرهنگی فکر و برنامه ریزی داشته باشید .
وی نقش هنر در تربیت و تقویت روحیه در دانش اموزان را بسیار مهم دانست و گفت: بچه ها با سرود و هنر ،تربیت می شوند و توصیه های لازم را در خصوص مشارکت دانش اموزان در عرصه های هنری بر پایه ایین و شرع دین مبین اسلام بیان داشت.
مدیر اموزش و پرورش ، بر مشارکت عمومی دانش اموزان در ایین صبحگاهی مدارس و خصوصا فعالیت های مختلف فرهنگی هنری و ورزشی تاکید نمود.
وی شهید پژوهی را اولویت اول فعالیت مربیان و معاونین در مدارس برشمرد و افزود این طرح نباید در یک سری مدارس خاص خلاصه شود زیرا همه ما وام دار شهیدان هستیم و این یک وظیفه الهی ، اجتماعی و تکلیفی است.
ایشان خندان بودن، شوخ بودن و طنز گو بودن مربیان پرورشی را مهمترین شاخصه یک مربی دانست و گفت: مربیان باید با استفاده از این شاخصه در تعمیق ارزش های دینی ، اجتماعی و سیاسی نظام فعالیت نماید.
وی گفت : مربی باید اهل مطالعه باشد تا دانش اموز جذب کتاب خوانی شود و مربی بدون مطالعه نمی تواند نفوذ کلام داشته باشد .
ایشان خطاب به معاونین و مربیان پرورش گفت: شعارها و تبلیغات در مدارس باید نو ، جذاب و جالب باشد .
پیگیری شبهات دینی و پاسخگویی به این شبهات با توجه به وجود فرقه های ضاله بسیار و همچنین یاد دادن انتقاد به دانش اموزان مهم و ارزشمند برشمرد.
وی افزود : تربیت یک فنداسیون اصلی دارد و ان هم نماز است ، عاشق بار اوردن دانش اموزان به اقامه نماز بالاترین فعالیت های مربیان و معاونین در مدارس است.

مطهره هادیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار