با ابراز تاسف از خروج آمریکا؛

اتحادیه اروپا رفع تحریم های هسته ای را بخشی ضروری از برجام دانست

تهران (پانا) - اتحادیه اروپا در بیانیه ای ضمن تقدیر از گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی در تائید پایبندی ایران به برجام، رفع تحریم های هسته ای را بخشی ضروری از این توافق دانست و از خروج آمریکا از آن ابراز تاسف عمیق کرد.

کد مطلب: ۸۹۹۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
اتحادیه اروپا رفع تحریم های هسته ای را بخشی ضروری از برجام دانست

به گزارش ایرنا، اتحادیه اروپا در بیانیه ای که در تارنمای رسمی این اتحادیه منتشر شد خطاب به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی هسته ای، از گزارش این آژانس مبنی بر پایبندی ایران به تعهدات برجامی خود تقدیر کرد.

در این بیانیه که از سوی ترکیه، مقدونیه شمالی، مونته نگرو، ایسلند، صربستان، آلبانی، بوسنی و هرزگوین، لیختنشتاین، نروژ و سان مارینو حمایت شده است، اتحادیه اروپا از یوکیا آمانو مدیر کل و دبیرخانه آژانس به دلیل این گزارش تشکر کرد.

این اتحادیه در این بیانیه پایبندی راسخ و حمایت مستمر خود از برنامه جامع اقدام مشترک را اعلام و بر اراده خود برای تداوم همکاری با جامعه بین المللی در راستای حفظ این توافق تاکید کرد.

اتحادیه اروپا با بیان اینکه برجام عنصری کلیدی در معماری عدم اشاعه هسته ای در جهان است و با اشاره به 10 سال دیپلماسی که منجر به این توافق شد، افزود که توافق هسته ای جامعه بین المللی اطمینان داد که ماهیت برنامه هسته ای ایران صرفا صلح آمیز است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار