روسیه بازگشت آمریکا به برجام را عاقلانه دانست

تهران (پانا) - «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن با اعلام اینکه مسکو از بازگشت آمریکا به برجام استقبال می کند، اقدام ایالات متحده در این زمینه را عاقلانه خواند.

کد مطلب: ۸۹۹۰۴۳
لینک کوتاه کپی شد
روسیه بازگشت آمریکا به برجام را عاقلانه دانست

به گزارش ایرنا از اسپوتنیک، وی در سخنانی در اندیشکده مستقل تحقیقاتی«استیمسون» در واشنگتن افزود: ما تداوم حفظ موضع مان در حمایت از برجام را حائز اهمیت می دانیم.
سفیر روسیه در آمریکا گفت: کار عاقلانه ای است که آمریکا در تصمیم خود بازنگری و ضمن بازگشت به این توافق، از تصمیم شورای امنیت سازمان ملل پیروی کند.
'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا اردیبهشت ماه سال جاری خبر خروج کشورش از برجام و بازگرداندن تحریم های ضد ایرانی را اعلام کرد.
به رغم تصمیم ترامپ برای خروج از برجام، دیگر طرف های امضاکننده این توافق شامل چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس و اتحادیه اروپا تعهد خود نسبت به توافق هسته ای را اعلام کردند و تمهیداتی را برای دور زدن تحریم ها در نظر گرفتند.
همچنین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از 14 بار ارائه گزارش، پایبندی ایران به تعهدات برجامی خود را مورد تائید قرار داده است.
«یوکیا آمانو» مدیرکل این آژانس روز دوشنبه در سخنانی در شورای حکام تصریح کرد که ایران در حال اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای خود تحت برجام است.
وی افزود: گزارش من در مورد راستی آزمایی و نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران تحت قطعنامه 2231 شورای امنیت، فعالیت‌های مرتبط آژانس در ایران را در چند ماه گذشته پوشش می‌دهد.
آمانو با اعلام اینکه «آژانس به ‌راستی آزمایی عدم انحراف مواد اعلام ‌شده هسته‌ای ایران تحت موافقت‌نامه پادمان ادامه می‌دهد»، گفت: ارزیابی در مورد فقدان فعالیت‌ها و مواد هسته‌ای اعلام ‌نشده در ایران ادامه خواهد یافت.
وی افزود: آژانس در اجرای فعالیت‌های راستی آزمایی در ایران، تمامی اطلاعات مرتبط پادمانی را تجزیه ‌و تحلیل می‌کند و این، امری زمان‌بر است و براساس اصول بی‌طرفی، استقلال و به‌طور عینی و در چارچوب رویه‌های موجود پادمانی روی می دهد و در صورت لزوم، در مورد آن اقدام خواهد کرد.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سوم اسفند ماه برای چهاردهمین بار، پایبندی ایران به تعهداتش را در برجام مورد تائید قرار داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار