20هنرمند میاندوآبی به جمع بیمه شدگان تامین اجتماعی صندوق اعتباری هنر پیوستند

ارومیه(پانا)-سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب گفت:۲۰ هنرمند میاندوآبی به جمع بیمه شدگان تامین اجتماعی صندوق اعتباری هنر پیوستند.

کد مطلب: ۸۹۸۹۷۳
لینک کوتاه کپی شد
20هنرمند میاندوآبی به جمع بیمه شدگان تامین اجتماعی صندوق اعتباری هنر پیوستند

محمود نیک مرام گفت: طی سفر آذر ماه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به همراه مدیران و کارشناسان صندوق اعتباری هنر به شهرستان میاندوآب ۲۰ نفر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان به جمع بیمه شدگان صندوق اعتباری هنر پیوستند.

محمود نیک مرام گفت: براساس توافق میان سازمان تامین‌اجتماعی و وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران واجد شرایط پس از عضویت در صندوق و معرفی از سوی معاونت‌های تخصصی مربوطه یا ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و شهرستان‌ها با دریافت و ارائه معرفی نامه صندوق اعتباری هنر بیمه تأمین‌اجتماعی می‌شوند.

نیک مرام ادامه داد: اعضای صندوق هنر می‌توانند علاوه بر برخورداری از حمایت‌های مربوط به بیمه صاحبان حرفه‌ها و مشاغل آزاد، شامل فوت و بازنشستگی، از کمک ویژه وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی معادل ۱۰ درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار در هر سال، بابت حق بیمه ماهانه خود برخوردار شوند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب گفت: در راستای حل مشکل بیمه هنرمندان و نویسندگان و فعالان قرآنی قرار است لیست جدیدی از هنرمندان و اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در آستانه سال جدید به سازمان تامین اجتماعی معرفی خواهند شد که با احتساب این نفرات حدود ۷۰ نفر به جمع بیمه شدگان صندوق اعتباری هنر در این شهرستان افزوده خواهد شد.

نیک مرام با اشاره به حل مشکل ۵ نفر از مستری بگیران این اداره پس از گذشت چند سال، گفت: در حال حاضر حدود دویست نفر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و بیش از ۳۰۰ نفر عضو صندوق اعتباری هنر هستند و از خدمات آن استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: حدود ۱۰۰ نفر از اهالی فرهنگ و هنر رسانه شهرستان به سایر خدمات صندوق اعتباری هنر مثل دریافت وام و کمک‌های بلاعوض چاپ کتاب و معیشت و کمک مستمری معرفی شدند که در آینده نزدیک به محض بهره مندی هنرمندان اطلاع رسانی مناسب انجام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار