وحید جباری بازیگر تئاتر : «آیا می شناسید راه شیری را؟» ادای روشنفکری نیست

تهران (پانا)-وحید جباری بازیگر نمایش « آیا می شناسید راه شیری را؟» معتقد است این نمایش ادای روشنفکری نیست و در هیچ قسمتی هم ادا دیده نمی شود، نه نویسنده چنین چیزی را خواسته و نه کارگردان به چنین سمتی رفته است.

کد مطلب: ۸۹۸۵۸۸
لینک کوتاه کپی شد
وحید جباری بازیگر تئاتر : «آیا می شناسید راه شیری را؟» ادای روشنفکری نیست

وحید جباری بازیگر نمایش «آیا می شناسید راه شیری را؟» در گفت‌و گو با خبرنگار پانا درباره این نمایش گفت: داستان این نمایش درباره مردی است که بعد از چندین سال که از جنگ جهانی دوم می‌گذ‌‌رد به دهکده‌اش بازمی‌گردد تا زندگی گذشته‌اش را از سر بگیرد اما متوجه می‌شود که مردم آن دهکده سال‌ها پیش به تصور اینکه او در جنگ کشته شده است برای او بنای یادبودی ساخته‌اند، همسرش نیز ازدواج کرده و اندک اموال مختصری که داشته هم تصرف شده است. این قسمت نقطه عطف نمایش است.
جباری درباره نقشی که در این نمایش بر عهده دارد عنوان کرد: در این نمایش بازی در یک نقش مکمل به‌عهده دارم که در روایت داستان زندگی ساموئل کیفر به او کمک می‌کند. گاهی زمان نوشتن نمایش‌نامه کار را برای خودمان سخت می‌کنیم، برای گفتن یک داستان ساده ده‌ها کاراکتر اضافه می‌کنیم.
وی افزود: یکی از کارهایی که نویسنده این نمایش انجام داده ساده تعریف کردن مسائل پیچیده است، به همین دلیل دو کارکتر در این نمایش یک زندگی شلوغ را روایت می‌کنند.

«آیا می‌شناسید راه شیری را؟» به‌شدت تماشاگرپسند است
بازیگر نمایش «آیا می شناسید راه شیری را؟» درباره پیش‌بینی واکنش تماشاگران نسبت به این نمایش تصریح کرد: لازم است که مقداری قاطعانه حرف بزنم. این متن به‌شدت تماشگرپسند است و تمام تماشگران قصه را دوست دارند. به‌نظر من تماشاگران به‌خاطر وجودشناسی و شناخت هستی که در متن وجود دارد با آن ارتباط برقرار می‌کنند.
وی ادامه داد: قسمتی از متن به تحلیل بیشتری نیاز دارد اما بخش عمده این مفاهیم برای تماشاگران قابل لمس است و یکی دیگر از عواملی که باعث بیشتر شدن علاقه مخاطب به نمایش می‌شود توانایی‌هایی گروه است.
جباری در پایان گفت: برخلاف آنچه بعضی‌ها می‌گویند، نمایش ما ادای روشنفکری نیست. هیچ جای این نمایش چنین چیزی دیده نمی‌شود. نه نویسنده چنین چیزی را خواسته و نه کارگردان به چنین سمتی رفته است. با تمام بضاعتی که داشتیم تمام تلاشمان را کردیم که یک نمایش صادقانه را ارائه دهیم و درواقع همه آن چیزی است که هستیم.
نمایش «آیا می شناسید راه شیری را؟» نوشته کارل ویتلینگر و به کارگردانی محمدعلی زمانی تا 24 اسفند ماه 97 هر روز ساعت 17:30 در خانه نمایش اداره تئاتر واقع در میدان فردوسی، خیابان موسوی (فرصت سابق)، کوچه محمدآقا، اداره تئاتر به روی صحنه می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار