مدیر کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

کمبود 130 هزار مشاور و مربی پرورشی در مدارس کشور

بوشهر(پانا)_مدیر کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در جمع مشاوران و معاونان و مربیان پرورشی شهرستان جم از کمبود 130 هزار مربی پرورشی و مشاور در مدارس کشور خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۸۵۰۳
لینک کوتاه کپی شد
کمبود 130 هزار مشاور و مربی پرورشی در مدارس کشور

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان جم، در آیینی به مناسبت روز امور تربیتی و با حضور مدیر کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر و فرماندار جم از معاونان و مربیان پرورشی و مشاوران مدارس شهرستان تجلیل شد.

مدیر کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در جمع مشاوران و معاونان و مربیان شهرستان جم با گرامی داشت یاد و خاطره بنیان گذاران نهاد مقدس امور تربیتی، روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی را تبریک گفت.

مسعود شکوهی با اشاره به شان و جایگاه معلمان و مربیان خاطرنشان کرد: معلمان شأن و جایگاه بسیار بالایی در جامعه دارند و اگر جامعه ای بخواهد روی سعادت و خوشبختی را ببیند حتما باید به حوزه تعلیم و تربیت و مقام معلمان و مربیان توجه کند.

وی بیان کرد: مربیان پرورشی به عنوان طلایه داران عرصه تعلیم و تربیت، مسئولیت بسیار مهمی در تربیت نسل آینده بر عهده دارند.

شکوهی حضور مشاورین در دوره ابتدایی را لازم و ضروری عنوان کرد و افزود: حضور مشاورین در مدارس ابتدایی می تواند به اصلاح رفتارهای فردی و اجتماعی دانش آموزان منجر شود و اصلاح رفتار دانش آموزی که در دوره متوسطه همه ویژگی‌های شخصیتی او شکل گرفته به سختی صورت می پذیرد.

مدیر کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش از برگزاری دوره های توانمندسازی مربیان و مشاوران خبر داد و گفت: روزآمد کردن دانش تخصصی و حرفه ای همکاران و برگزاری دوره های آموزش ضمن خدمت از برنامه های این اداره کل است.

وی از کمبود حدود ۱۳۰ هزار مربی و مشاور در مدارس کشور خبر داد و اظهار داشت: بازنشسته شدن تعداد زیادی از همکاران ما در حوزه آموزش و پرورش، این مجموعه را با چالشی جدی روبه رو خواهد کرد و با اختصاص ساعت های حق التدریس بخشی از این کمبود جبران خواهد شد.

شکوهی در بخشی از سخنان خود با اشاره به برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان تصریح کرد: هدف از برگزاری مسابقات دانش آموزی، بروز استعدادها و رشد اعتماد به نفس آنهاست، از این رو باید دانش آموزان را به سمت مسابقات گروهی سوق دهیم و از برگزاری رقابت های فردی بخصوص در دوره ابتدایی اجتناب نماییم.

این مقام مسئول بر آموزش نماز در مدارس ابتدایی تاکید کرد و گفت: نماز به عنوان یکی از مبانی اعتقادی و دینی ما پایه فعالیت‌های تربیتی مربیان در مدارس محسوب شده و همه ما موظفیم به عنوان یک فرد مسلمان و معتقد به ارزش‌های دینی و اعتقادی نسبت به آموزش این فریضه در مدارس اهتمام جدی داشته باشیم.

مدیر کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در مقطع ابتدایی باید بجای استفاده از الزام و اجبار، بیشتر از ابزار های تشویقی جهت جذب دانش آموزان به نماز استفاده کرد تا با نهادینه کردن این فریضه مهم، دانش آموز مستقلا فرایض دینی خود را انجام دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار