استاندار قم: انسجام و وفاق ملی در سایه گفتگو و تضارب آراء احزاب حاصل می شود

قم (پانا) - استاندار قم در نشست صمیمی با احزاب و تشکل های سیاسی استان، بر حصول انسجام و وفاق ملی در سایه گفتگو و تضارب آراء احزاب تأکید کرد.

کد مطلب: ۸۹۸۳۷۷
لینک کوتاه کپی شد
استاندار قم: انسجام و وفاق ملی در سایه گفتگو و تضارب آراء احزاب حاصل می شود

استاندار قم در نشست صمیمی با احزاب و تشکل های سیاسی که در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری قم و با هدف بررسی تهدیدها و فرصت های پیش روی کشور و نقش ویژه احزاب در تأمین منافع ملی برگزار شد، با اشاره به اهمیت تشکیل خانه احزاب در قم، اظهار کرد: جمعی متعادل مرکب از جریان های اصولگرا، اصلاح طلب و مستقلین گردهم آمده اند، که با تشکیل جلسات متعدد، شاهد نتایج قابل قبول از این تضارب آراء هستیم.
استاندار قم با بیان لزوم تثبیت گفتگو در جامعه، اضافه کرد: گفتگو اصولی دارد، که باید از بروز هر گونه اختلاف جلوگیری کند و هم مدیران و هم احزاب و تشکل ها با احساس مسئولیت و دیدگاه فرا شخصی و فراجناحی گفتگو ها را پی گیری کنند و با خرد جمعی راهکار های عملی برای توسعه استان ارائه دهند.
سرمست با بیان ابلاغ منشور گفتگوی سیاسی به استانداران از سوی وزیر کشور در سال گذشته، تصریح کرد: استانداران موظفند هر 3 ماه، گفتگویی سیاسی با نمایندگان اقشار و گروه ها، در حیطه مأموریت خود صورت دهند و با بهره گیری از نظرات مختلف در سطح جامعه تصمیمات مناسب تری اتخاذ کنند.
وی گفت: لازم است این مقوله در جامعه و مدیران نهادینه شود و با بلوغ کامل نظام حزبی در کشور شاهد دستیابی به اثرات آن در بهبود عملکرد و پاسخگویی دستگاههای اجرایی باشیم.
نماینده عالی دولت راه سیاست ورزی و دست یافتن به امنیت سیاسی در کشور را بها دادن به احزاب دانست و افزود: احزاب در اوج بلوغ خود آمادگی دارند، بخاطر کشور از منافع شخص و حزبی خود بگذرند، که این موضوع با گفتگو و تضارب آراء،و ایجاد انسجام و وفاق ملی در کشور بدست خواهد آمد.
استاندار قم با تأکید بر کارکردهای احزاب در مقابله با دشمنان، ادامه داد: در شرایطی که دشمنان و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی ایران با موجودیت ایران مشکل دارند، احزاب در مسیر بلوغ سیاسی خود و در مواجهه با تهدیدات بین المللی، گردهم می آیند و با وحدت و همگرایی حول محور دفاع از نظام و مردم از کشور حفاظت می کنند.
سرمست با اشاره به لزوم نهادینه شدن روحیه انتقاد پذیری و پاسخگویی به مردم در بین مدیران دستگاهها، ابراز کرد: بهترین سیاست، صداقت است و هیچ قاطعیت و شفافیتی بهتر از صداقت نیست که لازمه آن پاکدستی مدیران است و این پاکدستی با نظارت بر مدیریت اجرایی استان از سوی احزاب و رفع نواقص و مشکلات حاصل می شود.
نماینده عالی دولت در استان همچنین با ابراز نگرانی از سیاه نمایی در مورد وضعیت کشور و خدمات مسئولین به مردم، بیان داشت: دولت خدمات بسیاری به مردم صورت داده است و در شرایط تحریم نیز درصدد تأمین مایحتاج مردم بوده است و این موضوع را وظیفه خود می داند چراکه مردم عائله دولت هستند و دولتمردان در تلاشند مسائل مردم مرتفع گردد.
در این جلسه تعدادی از مسولان تشکل ها و احزاب به بیان دیدگاهها و نظرات خود پرداختند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار