یادواره شهدا و یاد بود آیت ا... عبادی در سیوجان خوسف

خوسف (پانا) ـ یادواره هفت شهید روستای سیوجان و مراسم سالگرد ابوالشهیدین آیت ا... سید مهدی عبادی امام جمعه فقید مشهد مقدس با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران ، مردم و جمعی از مسئولان با همکاری پایگاههای بسیج ، دهیاری و شورای اسلامی در حسینیه صاحب الزمانی (عج) روستای سیوجان خوسف برگزار شد.

کد مطلب: ۸۹۸۱۶۸
لینک کوتاه کپی شد
یادواره شهدا و یاد بود آیت ا... عبادی در سیوجان خوسف

حجت الاسلام والمسلمین حسین مختاری امام جمعه موقت بیرجند در این مراسم با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و علماء گفت: هر چه داریم به برکت خون شهدا و علماء است چون آنها بالاترین خدمت را به جامعه بشریت کرده اند و حق انبیاء ، شهدا و علماء با هیچ چیز قابل مقایسه نیست و در چند دهه اخیر شهدایی تقدیم اسلام و انقلاب شدند تا زمینه و فضایی برای قرآن و اهل بیت(ع) باز شود و ما پیوسته به آخرت فکر کنیم .


حجت الاسلام والمسلمین مختاری با بیان اینکه ما امروز سر سفره شهدا نشسته ایم، افزود: شهدا و علماء مظهر دین و دیانت بودند و هر چه داریم از زحمات آنها است و نکند امروز پس از 40 سال افتخار و اقتدار ، تحریم ها و فشارها باعث شود از جان گذشتگی فرزندان نظام را فراموش کنیم و اینکه که کجا بودیم و حالا کجا هستیم.


او افزود: امروز باید برای حفظ آرمان های انبیاء ، اولیاء ، شهدا و علماء ثابت قدم باشیم و با اتحاد، انسجام ، امید ، شادابی ، شجاعت و... در این مسیر حرکت کنیم و با بصیرت نقشه های دشمن را رصد کنیم و بدانید که دشمن ما آمریکا از دست ما به ستوه آمده و بالاترین قدرت ما ضعف دشمن و شکسته شدن هیبت اوست چون 40 سال است او را در منطقه درگیر کرده و شکست داده ایم و او فقط بر سر ما عربده می کشد و سرافرازی ،قدرت و مقاومت ما بیشتر شده است.


مختاری اشاره ای هم به فضاهای مجازی کرد و گفت: نکند فضاهای مجازی که یک مشت انسان های ضد انقلاب پشت آن هستند تا حقایق را وارونه جلوه دهند ، ما را فریب دهد و مبادا که آنچه شهدا با جان خود بدست آورده اند را با فرهنگ غلطی که بعضی مسئولان ما ایجاد کرده اند از آرمان هایمان دست برداریم چون هدف آنها این است ملت را به سمتی بکشند که خودشان می خواهند.


او از آیت ا.. سید مهدی عبادی امام جمعه فقید مشهد مقدس به عنوان یکی از علمای بزرگ در عصر حاضر یاد کرد و افزود: او عالمی فرهیخته و انقلابی بود که قبل و بعد از انقلاب با بصیرت افزایی و خطبه های قراء سال ها در زاهدان و مشهد مقدس مردم را با اسلام ، قرآن ، اهل بیت(ع) ، نهضت و آرمان های امام راحل ، دفاع مقدس و شهدا آشنا کرد و در این راه دو فرزندش را نیز تقدیم انقلاب کرد.


فرمانده سپاه ناحیه خوسف هم در ابتدای مراسم با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و تقدیر از برگزارکنندگان این محفل گفت: شهدا با توسل به سالار شهیدان راهی را انتخاب کردند و به عزت جاودانه رسیدند و همه ما مدیون خون شهدا و ایثارگرانی هستیم که جان خود را برای حفظ دین در طبق اخلاص گذاشتند و نکند ما که از قافله آنها جامانده ایم ، آرمان ها و مسیرشان را فراموش کنیم.


سرهنگ بشیری خدا محوری ، توکل محض به خدا ، ولایت مداری و ادای تکلیف را از مهمترین محورهای و اهداف شهدا ذکر کرد و افزود: امروز تکلیف و وظیفه ما حفظ آرمان ها و ارزش های نظام ، ادامه مسیر و راه شهدا ، جانباران و ایثارگران و قدردانی از خانواده آنها است.


گفتنی است روستای سادات سیوجان هفت شهید به نام های سید محمد علی رضا زاده ، سید محمد باقر موسوی نژاد ، سید محمد علی موسوی اصل ، سید حسن موسوی رستگار ، یاسین مقری ، محمد سبزه کار و شهیده فاطمه امیری بیرجندی را تقدیم انقلاب کرده است.


*بیان خاطرات شهدا، قرائت دعای کمیل با نوای گرم مداح کشوری " رضا نبوی" ، مداحی و عزاداری از دیگر برنامه های این محفل معنوی بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار