دومین جشنواره قلم همزمان با سراسر کشور در مدارس راه دور استان کردستان برگزار شد

سنندج(پانا)-رییس اداره توسعه مدارس غیر دولتی و مشارکت های مردمی آموزش و پرورش کردستان از برگزاری و اجرای فرآیند دومین جشنواره قلم در سطح مدارس راه دور استان در سال تحصیلی جاری خبر داد .

کد مطلب: ۸۹۷۹۷۳
لینک کوتاه کپی شد
دومین جشنواره قلم همزمان با سراسر کشور در مدارس راه دور استان کردستان  برگزار شد

حسن حیدری رییس اداره توسعه مدارس غیر دولتی و مشارکت های مردمی آموزش و پرورش کردستان با اعلام این خبر گفت : باهدف کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی وپرورشی مدارس راه دور و به منظور پرورش استعداد، خلاقیت، نوآوری و رشد ایده پردازی و ترویج فرهنگ کارآفرینی با بهره گیری از فن آوری های نوین، دومین جشنواره قلم همزمان با سراسر کشور در مدارس راه دور استان برگزار شد .

وی با بیان اینکه این جشنواره در چهاربخش دانش آموزی،معلمان ، طرح نگار ( نگاره نویسی ) و خبرنگاران برگزار شد ، گفت : توسعه و تقویت فرهنگ کار آفرینی،حمایت از کالای ایرانی و بهره گیری از فناوری های نوین در کسب و کار و... از محور های بخش دانش آموزی و طراحی و تولید محتواهای جدید آموزشی و تالیف کتب نیز از محورهای جشنواره در بخش معلمان بود .

حیدری هم چنین به زمان ثبت نام و ارسال طرح ها نیز اشاره کرد و افزود : همزمان با سراسرکشور ثبت نام در جشنواره با اطلاع رسانی موضوع به جامعه هدف از اول آبان ماه سالجاری آغاز و شرکت کنندگان تا ۲۲ بهمن ۹۷ فرصت داشتند آثار خود را به دبیر خانه جشنواره در شهرستان ومنطقه تحویل دهند.

وی هدف از برگزاری واجرای جشنواره قلم در مدارس آموزش از راه دور را شناسایی توانمندی های این گونه مدارس ،ایجاد فرصت‌های برابر برای دانش‌آموزان مدارس آموزش از راه دور درمقایسه با دانش آموزان دیگر مدارس ،ایجاد انگیزه، نشاط و خودباوری، ارتقاء سطح کیفی فعالیت‌ها، تشویق و ترغیب دانش آموزان به ارائه فکر وایده های نو، استفاده از ابزارهای نوین برای برقراری تعامل هدفمند میان مدرسه و خانواده و همچنین ترغیب معلمان به فعالیت‌های بهتر ومطلوب عنوان کرد.

رییس اداره توسعه مدارس غیر دولتی کردستان در بخش دیگری از گزارش خود به شمارآثار راه یافته به مرحله استانی وموضوعات آن پرداخت و افزود : درجشنواره امسال ۲۴ طرح به مرحله استانی ارسال گردیده و در حال داوری است که با توجه به سهم استان، پس از داوری پنج طرح برترشامل دو طرح از آثار معلمان و سه طرح مربوط به بخش نگاره نویسی توسط دانش آموزان انتخاب وبه مرحله کشوری ارسال خواهدشد .

وی در پایان به زمان برگزاری مرحله کشوری جشنواره اشاره و افزود: با پیش بینی وبرنامه ریزی سازمان توسعه مدارس غیردولتی وزارت متبوع مراسم اختتامیه برگزیدگان کشوری جشنواره در اردیبهشت ۱۳۹۸ به میزبانی استان خراسان رضوی و در شهر مشهد برگزارخواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار