در گفت‌وگو با پانا

عابدی، عضو کمیسیون بهداشت هشدار داد: افزایش فقر ناشی ازهزینه‌ درمانی بیماران سرطان

در ۱۰ سال آینده به دلیل تغییر سبک زندگی شاهد افزایش ابتلا به انواع سرطان‌ها خواهیم بود

تهران (پانا) - عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه گسترش بیماری‌های خاص و سرطانی بسیار نگران کننده است، تاکید کرد افزایش هزینه‌های درمانی بیماران سرطانی از توان این بیماران خارج است.

کد مطلب: ۸۹۷۸۰۳
لینک کوتاه کپی شد
عابدی، عضو کمیسیون بهداشت هشدار داد: افزایش فقر ناشی ازهزینه‌ درمانی بیماران سرطان

حیدرعلی عابدی در گفت‌وگو با پانا درباره وضع خدمات‌‌رسانی به بیماران سرطانی گفت: در کشور بیش از ۲ درصد کل هزینه‌های حوزه سلامت مستقیما برای درمان بیماری سرطان پرداخت می‌شود، اکنون بیماران سرطانی با مشکل درمان روبه‌رو هستند و بیمه‌های درمانی نیز همکاری لازم را نمی‌کنند.

وی افزود: بیماران نباید در راستای پروسه درمان مستاصل باشند اما وضع موجود بیماران به هیچ وجه باعدالت سازگاری ندارد.

این نماینده مجلس گفت: پرداخت هزینه‌های درمانی و دارویی شیمی‌درمانی برای بیماران سرطانی به معضل اساسی برای بیماران تبدیل شده است، هزینه‌های درمان در کشور بسیار بالا است و از توان بیماران خارج است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: درمان بیماران سرطانی در کشور از هر موضوعی با اهمیت‌تر است و انتظار است در بودجه 98 برای بیماران سرطانی و خاص فکر اساسی شود تا بیماران به دور از فشارهای اقتصادی پروسه درمانی خود را طی کنند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: یکی از راهکارهایی که می‌تواند وضع خدمات‌رسانی در حوزه بهداشت و درمان را ارتقا دهد، نگاه ویژه به بودجه است.

وی با اشاره به افزایش فقر ناشی از بیماری و هزینه‌های درمانی سرطان گفت: همچنین در ۱۰ سال آینده به دلیل تغییر سبک زندگی شاهد افزایش ابتلا به انواع سرطان‌ها خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار