۳۷درصد شاغلان دستگاه‌ها دراستان اردبیل بانوان هستند

اردبیل (پانا) - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: هم اکنون ۳۷ درصد شاغلان ادارات استان را بانوان اردبیلی تشکیل می‌دهند.

کد مطلب: ۸۹۷۷۱۷
لینک کوتاه کپی شد
۳۷درصد شاغلان دستگاه‌ها دراستان اردبیل بانوان هستند

فریبا محمدلو در جشن کوثر شهرستان نیر گفت: ۳ مدیرکل ، ۸ معاون مدیرکل، یک شهردار ، ۲ معاون فرماندار و ۴۰ رئیس شهرستان، ۳۹ دهیار، بیش از ۲۰ معاون اداره و ۳۰ کارشناس مسئول در اردبیل از بانوان هستند که در مناطق مختلف استان فعالیت دارند .
او افزود: اگر توانمندی بانوان به منصه ظهور برسد این قشر می‌توانند جایگاه شغلی خود را بیش از پیش ارتقا دهند .
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل همچنین با بیان اینکه امروز بانوان باید بیش از گذشته در عرصه‌های مختلف حضور پررنگ و موثری داشته باشند، اضافه کرد: بانوان نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند و این بدان معنی است که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد .
محمدلو همچنین با اشاره به حضور فرهنگی بانوان نیز تصریح کرد: در حوزه فرهنگ و هنر ۲۴ مورد از صاحبان موسسات فرهنگی ، ۱۸ مورد از مدیران آموزشگاه های هنری و ۱۴ مورد از صاحبان امتیاز مطبوعات استان را زنان تشکیل می‌دهند .
او یادآور شد: در حوزه کسب و کار نیز مدیران زن صاحب مشاغل در استان روند افزایشی داشته و در حال حاضر بیش از ۱۵ درصد اشتغال در این بخش‌ها به بانوان اختصاص دارد .
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: ۵۴ واحد صنعتی تحت مدیریت زنان در حوزه تولید لوازم خانگی، پوشاک، گیاهان دارویی، مصنوعات چرمی و مواد غذایی فعال بوده و حدود ۲۰۰ تعاونی زنان نیز در زمینه صنایع تبدیلی، گیاهان دارویی و زینتی و ۵۹ صندوق تعاونی اعتبارات خرد زنان روستایی دایر است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار