در گفتگو با پانا مطرح شد؛

مهمترین پیام همایش یکصدمین سالگرد آموزش و پرورش در سیستان، برانگیختن قوه تفکر، نوآوری و پژوهش در میان دانش آموزان است

خسروی: یکی از مهمترین دست آوردهای آموزش و پرورش در سیستان، انتقال ارزش‌ها، گرایش‌ها، هنجارها و آداب و رسوم فرهنگی و اجتماعی غنی آن به نسل های آینده است.

زاهدان (پانا) – به گفته مدیر آموزش و پرورش شهرستان هامون، امکانات آموزشی و پرورشی حال حاضر می تواند در رشد سریعتر و فراگیرتر نخبگان امروزی، نقش بی بدلیلی ایفا نماید.

کد مطلب: ۸۹۷۷۱۰
لینک کوتاه کپی شد
مهمترین پیام همایش یکصدمین سالگرد آموزش و پرورش در سیستان، برانگیختن قوه تفکر، نوآوری و پژوهش در میان دانش آموزان است

مجتبی خسروی مدیر آموزش و پرورش شهرستان هامون می گوید مسئله آموزش و پرورش تغییر نگرش و بینش است در واقع تغییر نگرش نسبت به گذشته و بینش به آینده. به بهانه ی برگزاری همایش یکصدمین سالگرد تاسیس آموزش و پرورش نوین در سیستان مصاحبه‌ای با مدیر آموزش و پرورش شهرستان هامون انجام داده‌ایم که مشروح آن را در ذیل می خوانیم.

مهمترین مزیت آموزش و پرورش منطقه شما نسبت به سایر مناطق در استان سیستان و بلوچستان چیست؟

توجه ویژه به ایجاد فضاهای شاد و بانشاط در کلاس های درسی و محیط مدارس است که با در نظر گرفتن مقاطع تحصیلی دانش آموزان باید متناسب با پیشرفت به روز امکانات، فناوری ها و دسترسی ها به مجموعه اطلاعات باشد.

پیشنهاد شما برای بهتر شدن روند آموزشی در مدارس تحت مدیریت آموزش و پرورش شما چیست؟

امکانات آموزشی و پرورشی حال حاضر نیز می تواند در رشد سریعتر و فراگیرتر نخبگان امروزی، نقش بی بدلیلی ایفا نماید و علاوه بر آن پیشنهاد می‌شود فضای کلاس درس به گونه ای طراحی شود که دانش آموزان در آن مهارت های زندگی، اجتماعی، کسب و کار و.. را متناسب با نیاز جامعه فرا گیرند و این امر به واسطه ایجاد زمینه های لازم برای تحصیل با کیفیت برای همه دانش آموزان صورت خواهد پذیرفت.

پیام شما برای همایش یکصدمین سالگرد آموزش و پرورش نوین در سیستان چیست؟

با عنایت به پرورش کثیر نخبگان این منطقه در یکصد سال گذشته و کم بود امکانات و عدالت آموزشی در سیستان بزرگ به نسبت تراز آن در کشور، به نظر می رسد تفاوت مدارس در پیش رفتگی میز و تجهیزات و.. نیست بلکه در نحوه ی برانگیختن قوه تفکر، نوآوری و پژوهش دانش آموزان است.

وجود آموزش و پرورش سبب چه تغییراتی در حوزه سیستان شده است؟ لطفاً توضیح دهید.

یکی از مهمترین دست آوردهای آموزش و پرورش در سیستان، انتقال ارزش‌ها، گرایش‌ها، هنجارها و آداب و رسوم فرهنگی و اجتماعی غنی آن به نسل های آینده به همراه جامعه پذیری کردن آن جهت شکل گیری شخصیت انسانی است.

آیا آموزش و پرورش نوین باعث وحدت مردم در این استان شده است، چگونه لطفاً توضیح دهید؟

امروز مدرسه صرفاً محل تحصیل نیست بلکه هدف آموزش و پرورش در مدارس یاددهی مهارت های زندگی به دانش آموزان و همچنین احترام به تفکر و اندیشه دیگران است. امروز آموزش محصور به کلاس درس نیست بلکه بایستی آن را به محیط بازتر گسترش داد تا زمینه ساز وحدت در هر جامعه و همزیستی مسالمت آمیز و احترام به تفکر و اندیشه دیگران شکل گیرد. خوشبختانه با وجود مذاهب و طوایف مختلف، این امر در استان‌مان موجب وحدت و یکپارچگی مردم شده است. شاهد این مدعا زندگی مردم این استان در دهه های گذشته در کنار هم با مراودات اقتصادی، اجتماعی و خانوادگی آنان است.

آیا آموزش و پرورش نوین باعث تحکیم نظام شده است، چگونه لطفاً توضیح دهید؟

آموزش و پرورش رکن اصلی توسعه و رشد انسانی در هر جامعه است و مسئولین جامعه نیز برخاسته از کلاس درس هستند لذا توسعه ی پایه دار و همه‌جانبه الزاما بایستی از بستر نیروی انسانی بگذرد و از آنجایی که نیروی انسانی کارآمد و مطلوب مورد هدف است، مسئولیت آن نیز به عهده آموزش و پرورش می باشد، لذا می‌توان از آموزش و پرورش به عنوان گلوگاه استحکام نظام یاد کرد.

آیا آموزش و پرورش نوین موجب اطلاع رسانی از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است؟ چگونه لطفاً توضیح دهید.

نگاهی گذرا و اجمالی به جایگاه آموزش و پرورش در برنامه های کلان ملی و جایگاه و منزلت آن در سطح جامعه با در نظر گرفتن مشارکت اکثر قریب به اتفاق مردم در مباحث علمی، اجتماعی و سیاسی امروز کشور، حکایت از آگاهی مردم نسبت به مسائل روز دارد که این خود بیان کننده ی ایجاد محیطی خاص با تدارکات ویژه تعلیم و تربیت مناسب را دارد که این خود، نگاه مردم به وضعیت کشور را در امور مختلف بهره وری شهروندان امروزی را از تحصیل در آموزش و پرورش حکایت می کند با این تفاسیر مردم می‌توانند خدمات نظام را به راحتی تجزیه و تحلیل نموده و بر روی نمودار ببرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار