نماینده ولی فقیه در استان بوشهر:

خط مقاومت تربیتی در مقابل هجوم فرهنگی دشمن تشکیل شود

بوشهر(پانا)_امام جمعه بوشهر با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن و با تاکید بر هدف قرار گرفتن دانش آموزان و جوانان گفت: در این راستا برای مصون ماندن دانش آموزان از این تهاجم باید خط مقاومت تربیتی در مدارس تشکیل شود.

کد مطلب: ۸۹۷۶۰۸
لینک کوتاه کپی شد
خط مقاومت تربیتی در مقابل هجوم فرهنگی دشمن تشکیل شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در نشست با برنامه‌ریزان تربیتی آموزش و پرورش استان بوشهر در دفتر نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با گرامیداشت هفته تربیت اسلامی، انسان شناسی را از زاویه تاثیر علمی و اجتماعی انسان مورد بررسی قرار داد و اظهار داشت: انسان دارای دو بعد مادی و معنوی است و در این راستا آموزش از تربیت جدا نیست.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، بیان کرد: تمامی مراکز مهم استان شناسی در مرحله نخست به عنوان موضوع پایه در حوزه آموزش و مدیریت علم و پرورش ساختار سازی شخصیت روی این موضوع فوق العاده کار شده است.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر مبنا قرار گرفتن آموزش و تربیت در برنامه‌ریزی افزود: برنامه ریزان آموزش و پرورش باید تربیت را مبنا قرار دهند و اگر مبنا نباشد طرح‌ها به‌هم می‌ریزد.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه دو بعد معنوی و مادی انسان باید تامین شود گفت: بسیاری از متفکران بر این مهم قائل هستند که انسان دارای دو بعد مادی و معنوی است و باید این دو بعد تامین شود که معنویت شامل اخلاقیات و علم است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه غرب نسخه‌ای که آموزش می‌دهد اصلا بعد معنوی و اخلاقی ندارد تصریح کرد: اخلاق اعتقادی و دانش تنها یک واحد است چراکه آموزش باید عجین با تربیت و علم باشد.

آیت‌الله صفایی بوشهری، یکی از مشکلات جهان غرب را عدم توجه به حوزه تربیت دانست و تصریح کرد: آنان حوزه تربیت مدیریت نمی‌کنند و فقط حوزه آموزش را مورد توجه قرار می‌دهند و به طور جدی از حوزه تربیت عقب افتاده‌اند.

امام جمعه بوشهر از رشد علمی کشور خبرداد و بیان کرد: رشد علمی ایران 12 برابری جهان است و ایران در عرصه رشد علمی در منطقه جایگاه نخست دارد.

وی افزود: اگر دشمن خارجی و سو مدیریت‌ها و مشکلات نبود، کشور پیشرفت زیادی می‌کرد و این نشان از نگاه اسلامی به مقام انسان است و این نگاه عجین علم و تربیت، سبب رشد علمی شده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بهترین ساختمان در شهرها و روستاهای استان بوشهر را مدارس دانست و گفت: با این وجود هنوز 700 کلاس درس تخریبی در استان بوشهر وجود دارد که به زودی مشکلات آنها برطرف می‌شود.

آیت‌الله صفایی با تاکید بر تشکیل جبهه مقاومت تربیتی خاطر نشان کرد: در راستای تخریب تربیت که دشمن فعالیت‌ش را آغاز کرده باید با تشکیل جبهه مقاومت تربیتی و با جهاد تربیتی، شخصیت‌های فوق العاده در آموزش و پرورش تولید کرد و این کار بزرگی است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به تدوین سند جهاد تربیتی در آموزش و پرورش گفت: تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در همین راستا است که بسیار خوب است و باید اجرا، نظارت، نقد کرد تا کار پیش برود.

وی با بیان اینکه کار شما فرهنگیان کار انبیا الهی است افزود: فرهنگیان چون هم آموزش می‌دهند و تربیت می‌کنند در راستای کار انبیاء تلقی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بزرگترین رسالت آموزش و پرورش را بیش از حوزه دانش، حوزه تربیتی دانست و گفت: استان بوشهر در حوزه دانش آموزی بهترین دانش آموزان را دارد که باید در حوزه تربیت و علوم آموزی توجه ویژه شود.

امام جمعه بوشهر با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن و با تاکید بر هدف قرار گرفتن دانش آموزان و جوانان گفت: در این راستا برای مصون ماندن دانش آموزان از این تهاجم باید خط مقاومت تربیتی تشکیل شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه ثروت یک کشور منابع زیر زمینی نیست افزود: سرمایه مهم یک کشور نیروی انسانی است که در این راستا فرزندان آینده سازان کشور هستند و ارزش یک کشور به منابع انسانی است.

آیت‌الله صفایی بوشهری تاکید کرد: دانش آموزان ثروت آینده کشور هستند باید با تلاش دانش آموزان را به سمت تقوا هدایت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار